استاندار گیلان از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در سال 95 خبر داد و افزود: این کنگره که به صورت کشوری خواهد بود و به یاری خداوند در سال آینده برگزار خواهد شد و انشاء ا... کار فاخری برای استان باشد.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۱۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در نشست شورای برنامه‌ریزی که با حضور جمعی از نمایندگان استان در مجلس، معاونین استاندار و مدیران کل در محل استانداری برگزار شد. اعتبارات عمرانی استان در سال جاری را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان به صورت اعتبارات ملی، استانی و تبصره 22 می باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه از محل تملک دارایی استان حدود 20 درصد از طریق شورای برنامه ریزی استان تعیین می گردد افزود از این اعتبار پیش بینی شده برای گیلان، 20 درصد به صورت استانی در شورای برنامه ریزی استان تعیین می شود و مابقی در اختیار وزارت خانه ها و نهادها و سازمان مدیریت کشور است.

وی خواستار تلاش ویژه نمایندگان و مدیران در جهت کسب سهم اعتباري استان در بخش های مختلف شد و گفت: برای عمران سواحل، ساماندهی رودخانه های مرزی، اعتبارات مرزداری، آبرسانی به روستاها و حوادث، اعتبارات ملی خوبی اختصاص یافته که باید بکوشیم در این زمینه بهره مناسب گرفته شود.

استاندار با بیان اینکه در سال گذشته نیز اعتباری بالغ بر 1400 میلیارد تومان در بخش های مختلف استان هزینه شد اظهار داشت: از این میزان مبلغ 173 میلیارد تومان اعتبارات استانی، حدود 810 میلیارد تومان اعتبارات ملی و ملی استانی، حدود 192 میلیارد تومان اعتبارات شهرداريها، حدود 97 ميليارد تومان كمك به سازمان شهرداري ها و دهياريها واعتبارات پرداختي از محل مرکز به دهیاری ها و همچنین حدود 95 میلیارد تومان اعتبارات پرداختی به طرح های همچون سد شهر بیجار و پل رود را شامل می شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه در سال گذشته استان گیلان در بخش راه و شهرسازی تنها از منابع ملی مبلغ  180 میلیارد تومان بهره گرفت افزود: در سه ماهه نخست سال جاری حدود 25 میلیارد تومان در بخش قیر برای استان در نظر گرفته شده و به یاری خداوند تا  پایان سال این میزان به بالای 100 میلیارد تومان خواهد رسید.

دکتر نجفی از قدیمی بودن ماشین آلات راهداری استان خبر داد و افزود: اکثر ماشین آلات راهداری استان از عمر بین 20 تا 28 سال برخوردار هستند که کارآیی مناسبي را در زمان برف روبي نخواهند داشت.

استاندار گیلان بر ضرورت در نظر گرفتن اعتباراتی به منظور نوسازی ماشین آلات راهداری استان تأکید کرد و افزود: نیاز است برای تهیه تعدادی از ماشین آلات همچون لودر و گریدر برای هر شهرستان، اعتباری را اختصاص دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش آسفالت راهها و جاده روستایی تلاش ویژه ای در استان شکل گرفته است افزود: باید از اعتبارات تملک دارایی نگاه ویژه ای را در این بخش داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: باتوجه به در پیش بودن فصل بارندگی باید سریعاً كميته هاي شهرستانی تشکیل و توزیع اعتبارات شکل گیرد

دکتر نجفی با اشاره به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت : اختصاص 1100 میلیارد تومان در جهت احیای این دریاچه موجبات خوشحالی گردید اما انتظار داریم در جهت حل مشکلات تالاب انزلی که نگاه استانی و ملی را می طلبد اهتمام ویژه وجود داشته باشد باید درك اندیشه های این گونه ای را برای مسئولین کشوری و تصمیم گیران در مجلس و دولت فراهم کنیم.

استاندار گیلان همچنین به اقدام خوب صورت گرفته در آموزش و پروش در سال گذشته اشاره كرد و افزود: بیش از 100 مدرسه در سال گذشته در استان گیلان افتتاح شد.

نماینده عالی دولت در گیلان برضرورت توجه مدیران به بخش فرهنگی تأکید کرد و خواستار احداث هر چه سریعتر پارک موزه دفاع مقدس در استان شد و افزود: به یاری خداوند تا هفته آینده درخصوص احداث هر چه سریعتر پارک موزه دفاع مقدس تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا در سال 95 خبر داد و افزود: این کنگره که به صورت کشوری خواهد بود و به یاری خداوند در سال آینده برگزار خواهد شد و انشاء ا... کار فاخری برای استان باشد.

دکتر نجفي با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان از میانگین کشوری کمتر است افزود : در حدود 21 ماه پیش استان گیلان دومین استان بیکار کشور بود و در آن دوران تأکید داشتم که باتوجه به استعداد و پتانسیل استان، باید جزو 10 استان برتر در این بخش دست يابيم و در آن زمان که این آمارها ارائه شد کسی مطرح نمی کرد که ممکن است این آمارها غلط باشد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان طی سالهای 91، 92 و 93 به ترتیب 15.5 درصد، 13.6 درصد و 13.2 بود تصريح كرد: در بهار 94  نرخ بیکاری استان براساس اعلام مرکز آمار ایران برای نخست بار از نرخ متوسط کشوری پایین تر بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه رتبه بیکاری استان از جایگاه دوم کشوری در سال 92 به رتبه 18 در بهار 94 بهبود یافته اظهار داشت: بايد  جزو 10 استان برتر کشور در بخش اشتغال باشیم.

استاندار گیلان با بيان اينكه این شاخص ها و ارائه آمارها تنها مختص به گیلان نیست بلکه برای همه استان ها است افزود: این به معنی حل مشکل بیکاری استان نیست.

 دکتر نجفی با بیان اینکه ما به دنبال حل مشکلات بیکاری استان هستیم افزود: استان گیلان در بخش شغل های فنی و حرفه ای با کمبود نیرو مواجه است که نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه استان گیلان برای هفتمین بار در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است افزود: این آمار حاکی از فراهم شدن زمینه کار در استان است.

استاندار گیلان بار دیگر بر لزوم جلوگیری از واردات برنج تأکید کرد و افزود: کشاورزان عزیز سال سخت و پرمشقتی را برای به ثمر نشاندن برنجهایشان پشت سرگذاشتنه اند.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان اظهار داشت: بارش این نعمت الهی موجب خسارت هایی در بخش کشاورزی گردید که جهاد کشاورزی و بیمه این بخش باید حضور جدی و قوی در این زمینه داشته باشند.

استاندار گیلان بر لزوم بهره گیری از 1000 میلی متر آب های بارندگي به استان تأکید کرد و افزود: در بحث تأمین آب استان کارهای اساسی در استان فراهم شده و نیاز است جلسات کشوری در این خصوص فعال شود و کمیته های عمرانی تخصصی در این زمینه تشکیل گردد.

دکتر نجفی با بیان اینکه مصمم هستیم تا از فضای پس از تحریم به نحواحسن در جهت توسعه و شکوفایی استان بهره گیریم اظهار داشت: باید از فرصت حذف تحریم و از ظرفیت های فاینانس به بهترین شکل ممکن در جهت توسعه استان بهره گیریم.

ارسال نظرات