اعتبار بخش عمران روستایی بنیاد مسکن دو برابر افزایش یافت

خبرگزاري بسيج: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از طرح هادی روستاهای هرگلان و چنار عجب شیر از توابع آذربايجان شرقي، گفت: امسال(سال94) اعتبار این بنیاد در بخش عمران روستایی با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته، به حدود 8000 هزار میلیارد ريال رسید.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۳۳
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، محمدرضا شاملو با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت شهرستان ها در روستاها ساکن هستند، افزود: از کارهای اساسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت در مناطق روستایی به خصوص مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه باید به مناطق روستایی توجه خاصی شود، اظهار کرد: اولویت کاری این بنیاد در سال جاری روستاهایی است که تاکنون در زمینه بهسازی و آبادانی آن ها اقدام نشده است.

شاملو با بیان اینکه از 38 هزار و 131 روستای بالای 20 خانوار کشور، 35 درصد زیر پوشش طرح هادی قرار گرفته اند، خاطرنشان كرد: این نسبت در آذربایجان شرقی 34 درصد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: در بودجه امسال، هشت درصد اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان ها برای تهیه نقشه و اجرای طرح های هادی تعلق می گیرد.

وی با تاكيد به اینکه تا آخر امسال مطالعات طرح هادی در همه روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان شرقی اجرا می شود، تصريح كرد: در حال حاضر از یک هزار و 944 روستای بالای 20 خانوار استان، در یک هزار و 700 روستا مطالعات طرح هادی انجام شده است.

شاملو بيان داشت: در صورت تخصیص اعتبار در کمیته برنامه ریزی این شهرستان برای اجرای طرح هادی روستاها، به طور حتم اتمام طرح های نیمه تمام در روستاها در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار