استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: شهدای غواص راه و اولویت زمان خود را که همانا حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، ولایت مداری و دشمن ستیزی بود را شناختند و در این مسیر جانانه مبارزه کردند و ایستادند.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۴۶
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام سیدحسین موسوی در یادواره لاله های زهرایی گرامیداشت یاد و خاطره 175شهید غواص که با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در حرم شهدای گمنام شهر کلاته رودبار دامغان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: راه کربلا بسته نیست و هنوز صدای «هل من ناصر ینصرنی» در گوش زمان پیچیده است و شهدا این صدا را شنیدند و با لحظه شناسی، بصیرت و آگاهی به خیل یاران حسینی پیوستند.

وی با اشاره به روایتیدر مورد ضرورت شناخت اولویت جامعه بیان کرد: امام علی(ع) فرموده اند«من اشتغل بغیرالهم ضیع الاهم؛ هر کس مشغول کارهای کم اهمیت شود، کارهایی که از اهمیت و اولویت برخوردار است را از دست خواهد داد»؛ بر این اساس باید گفت رمز موفقیت هر جامعه لحظه شناسی و اولویت شناسی است.

«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» در طول تاریخ جریان دارد

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه شیعه و مسلمانان زیادی در عصر امام حسین(ع) می زیستند، گفت: در سال 61 هجری آن زمان که سرور و سالار شهیدان قیام را بر حضور در کنگره عظیم حج ترجیح دادند عده ای دیگر اما این اولویت و اهمیت را تشخیص ندادند که مهمترین اولویت مبارزه با استکبار زمانشان است و امام را یاری نکردند.

وی با اشاره به اینکه شناخت اولویت ها با لحظه شناسی در هر عصری گره خورده است، عنوان کرد: در هر عصری اولویت ها متفاوت است و «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» در طول تاریخ جریان دارد و اگر می خواهیم کربلایی باشیم باید اولویت ها را شناخته و به آنها عمل کنیم.

تحقق تمدن نوین اسلامی و حفظ اقتدار بین المللی در گرو تبعیت از ولایت فقیه است

رییس کانون فرهنگی راه انقلاب اسلامشهر با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک استراتژیست دارد آن هم ولی فقیه است که مصالح جامعه اسلامی، تحولات منطقه و جهان را بهتر دیگران تشخیص می دهند، تصریح کرد: اگر می خواهیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم و اقتدارمان را در حوزه بین المللی حفظ کنیم؛ باید گوش به فرمان اولویت هایی باشیم که ولی فقیه و حاکم نظام اسلامی تبیین می کنند.

ترویج ایثار و شهادت یکی از مهمترین اولویت ها است

حجت الاسلام موسوی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین اولویت ها برشمرد و گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در یادمان های شهدا دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنند و در سرکشی از دانشگاه ها قبل از بازدید از دستاوردهای علمی بر سر مزار شهدای آن دانشگاه می روند و اینکه در سفر به استانها و شهرهای کشور ابتدا با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار دارند و هر سال یکبار در بیت رهبری خانواده شهدا حضور پیدا می کنند؛ همه و همه نشان و گواه اهمیت این مسئله از دیدگاه رهبری است.

راه شهدا تمام شدنی نیست

وی با بیان اینکه راه کربلا تمام نشده است و راه شهدا هم تمام شدنی نیست؛ افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید جاودان بماندو یکی از ضرورت ها و اولویت های حال حاضر جامعه ما ترویج این فرهنگ مقدس و اثرگذار است.

استاد حوزه و دانشگاه تهران با اشاره به اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ کتابخوانی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، تسهیل ازدواج جوانان، تحقق اقتصاد مقاومتی و اهتمام جدی به مسئله فرهنگ را از مهمترین اولویت های جامعه امروز عنوان کرد و گفت: امروز استراتژی غرب بر خانواده تمرکز کرده است و هدفی جز از هم گسیختگی بنیان این کانون مهم و اثرگذار اجتماع را ندارد.

بر اساس این گزارش؛ در این مراسم همچنین امیر سرتیپ غلامحسین دربندی از همرزمان شهید صیاد شیرازی خاطراتی از جبهه و جنگ بیان کرد.

برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف از برنامه های جانبی این یادواره بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها