آیت الله محمدی گلپایگانی در آئین افتتاح 38مسجد استان چهارمحال و بختیاری، گفت: آل سعود با کشتار کودکان در یمن، روی رژیم صهیونیست کودک کش را سفید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۵۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این جلسه، ضمن ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری به مردم استان چهارمحال و بختیاری، به اهمیت مسجد از نظر اسلام اشاره کرد.

آیت الله محمدی گلپایگانی، گفت: مسجد بزرگ ترین نامش این است که خانه خداست و از قبل از اسلام هم سابقه داشته است.

وی، توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام به مسجد و خانه کعبه را یادآور شد و افزود: بنای مسجد مدینه طیبه، دومین اقدام پیامبر گرامی اسلام بود، که متأسفانه امروز این مسجد اماکن مقدسه، در دست ناهلان قرار گرفته است.

این مقام مسئول، با اشاره به قتل عام کودکان خردسال در یمن به دست آل سعود، اظهار داشت: امروز آل سعود با اینکه ادعای خادمی حرمین شریفین دارند؛ با کشتار کودکان خردسال ، روی صهیونیست های کودک کش را سفید کرده اند .

آیت الله محمدی گلپایگانی، به مقام های ویژه در مسجد مقدس کوفه و مقام دکه القضاء،‌اشاره کرد و ادامه داد: مسجد در اسلام، ستاد جنگ و دادگستری بوده و امور مهم مسلمانان به این مکان مقدس ختم می شده است.

وی، افزود: مسجد باید نقش اساسی در هر محلی را داشته باشد؛ البته به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این جایگاه به مسجد برگشته است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با اشاره به نقش مساجد در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: این منطقه(استان چهارمحال و بختیاری )‌شالوده اش در تشکیل مردم، عشایر اند که بهترین تعریف را حضرت امام (ره) داشتند که فرمودند:" عشایر، ذخایر انقلاب هستند."

آیت الله محمدی گلپایگانی، به ظلم و جنایات رضاخان علیه عشایر اشاره کرد و گفت: عشایر حدود و ثغور نظام را حفظ می کنند.

وی، به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و افزود: به قول حضرت آقا، مذاکرات چه نتیجه بدهد و چه ندهد، باید از دیپلمات هایمان تشکر کنیم که با تیم 5-6نفره مقابل جنود ابلیس ایستادگی کردند.

این مقام مسئول، تأکید کرد: جوانان غیرتمند ما در سپاه، ارتش ، بسیج، نیروی انتظامی و جوانانی که در همین مساجد تربیت شده اند، اجازه نخواهند داد که کسی آقابالاسر ما خودش را حساب کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افزود: همین کشورهای اروپایی که امروز علم، علم، می کنند؛ اسیر دست آمریکایی ها هستند و رأی یکپارچه آنها در شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه نیز به خاطر این است که اسیر دست شیطان بزرگ هستند.

وی،‌تأکید کرد:‌ یقیناً پیروزی از آن ماست با این مردم. و بر اساس فرمایشا مقام معظم رهبری، هرچند ما طالب جنگ نیستیم؛ اما اگر جنگی واقع شود و آقا لب تر کند، جوانان ما جبهه ها را پر خواهند کرد و این پیش درآمدی برای ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

آیت الله محمدی گلپایگانی در پایان، از اهالی مناطقی که مسجد آنها افتتاح شد، خواست که با حضور پرشور در نمازهای جماعت، مسجد را تنها نگذارند؛ زیرا یکی از سه چیزی که در قیامت به خدا از مردم شکایت می کند، مسجد است.

در این روز، 38 مسجد با اعتبار 3میلیارد و 580میلیون تومان از محل کمک های دفتر مقام معظم رهبری، در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری با حضور آیت الله محمد گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر انقلاب، به صورت ویدیوکنفرانس به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات