امام جمعه گرمسار گفت: توجه به اخلاق و آموزه های آن همدلی و همزبانی را در جامعه تقویت می کند؛ بنابراین باید آنچه که سبب تضعیف این مهم می شود را در خود و جامعه ریشه کن کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۵۰۹۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار، حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد در خطبه نماز جمعه این هفته گرمسار به آثار تقوا و عذاب الهی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از آثار تقوا ترس از عذاب الهی است که افراد با تقوا از آن هراس دارند؛ چرا که عذاب خداوند حتمی است.

وی در ادامه در خصوص اهمیت حجاب و ترویج آن با بیان اینکه بدحجابی و بی حجابی یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: مَثَل زنان بدحجاب در جامعه همانند ریختن سم در منابع آب شرب شهری است؛ عده ای از همین بانوان بدحجاب در جواب معترضان به نوع پوششان می گویند «شما نگاه نکنید» حال باید به اینان گفت مثل این است که به مردم بگویند که «آب مسموم است از آن نخورید» بنابراین مردم حق اعتراض نسبت به این موضوع را دارند.

امام جمعه گرمسار با اشاره به پایان مذاکرات وین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تیم مذاکره کننده ایران را مورد حمایت خود قرار داده اند و همت و تلاش دولتمردان کشورمان در این مذاکرات را تقدیر می کنیم.

حجت الاسلام مهدی نژاد با اشاره به شعار سال با عنوان «ملت و دولت؛ همدلی و همزبانی» تأکید کرد: توجه به اخلاق و آموزه های آن همدلی و همزبانی را در جامعه تقویت می کند؛ بنابراین باید آنچه که سبب تضعیف این مهم می شود را در خود و جامعه ریشه کن کنیم.

وی یکی از مؤلفه های تأثیرگذار در تضعیف همدلی و همزبانی را عُجب به معنای تکبر و غرور برشمرد و اظهار داشت: تکبر و غرور انسان را از خدا و خلق خدا جدا می کند چرا که چنین فردی به سبب فراموشی و غفلت از عظمت خداوند خود را برتر از دیگران می داند.

امام جمعه گرمسار گفت: با توجه به اینکه با مشکل کم آبی در کشور مواجه هستیم؛ بنابراین باید بیشتر در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا با این مشکل را تشدید نکنیم و به تبع آن با سهمیه بندی و یا قطعی آب مواجه نشویم.

حجت الاسلام مهدی نژاد با اشاره به برپایی نخستین نماز جمعه در پنجم مردادماه سال 58 افزود: نماز جمعه از مهمترین برنامه های هر حکومت اسلامی و همچنین یک نهاد مردمی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها