خبرهای داغ:
شاه امیریان
با آغاز سی و سومین دوره مسابقات سراسری در شیراز ؛
خبرگزاری بسیج: صوت دلنشین کلام وحی عصر امروز (جمعه ) همزمان با آغاز سی و سومین دوره مسابقات قران ؛ عترت و نماز دانش اموزان پسر برگزیده کشور در شیراز سومین حرم اهلبیت (ع) ، فضای این دیار معنوی را فرا می گیرد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۰۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس پنجشنبه شب در حاشیه نشست هماهنگی این اقدام فرهنگی و دینی فاخر به خبرنگار ایرنا افزود: در آیین گشایش این دوره از مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان که برای نخستین بار در شیراز برگزار می شود، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدمحمد علی افشانی استاندار فارس و جمعی دیگر از مسوولان حضور خواهند داشت.

حمیدرضا آذری گفت : همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه ، رقابت های قرآنی یک هزار و 170 دانش آموز پسر در محل دانشگاه شیراز آغاز می شود.

به گفته آذری دانش آموزان شش پایه تحصیلی دوره های اول و دوم متوسطه دراین دوره از رقابت ها در رشته های تفسیر، مفاهیم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و نماز به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: پس از آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات، دانش آموزان برگزیده قرآنی کشور در راهپیمایی قرآنی که از میدان شاهزاده قاسم تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می شود، شرکت و نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت تولیت این آستان مقدس اقامه می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز اضافه کرد: در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، از هر رشته و هر پایه پنج نفر به عنوان رتبه های اول تا پنجم کشوری معرفی و به صورت ویژه تقدیر می شوند که در مجموع، 150 دختر و 150 پسر برگزیده در این رقابت ها را شامل می شود.

آذری با بیان اینکه مسابقات سراسری قران کریم یکهزار و 170 دانش آموز برگزیده دختر نیز هفتم مردادماه در شیراز آغاز خواهد شد ،برگزاری آیین های شبی باقرآن، تجلیل از فنایی پیشکسوت قرآنی کشور و رونمایی ازکتاب حافظ و قرآن نوشته عبدالرسول صادق پور را از برنامه های جنبی این مسابقات برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار