امام جمعه ابرکوه :

نمازجمعه کانون پرقدرت فرهنگی و اثر گذار در جامعه /در مسئله هسته ای دچار افراط و تفریط نشویم

حجت الاسلام حسینی:امروز به لطف خدا نهاد نماز جمعه در 750 نقطه کشور به عنوان کانونی پر قدرت و اثر گذار فعّالیت دارد و شبکه عظیم و تاثیر گذار نماز جمعه در سراسر کشور در ردیف منابع قدرت فرهنگی جایگاه خاص خود را دارد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۰۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه،خطیب جمعه ابرکوه در بخش اول خطبه های خود به بحث معاد اشاره کرد و افزود معاد به معنی بازگشت به سوی خدا و محضر عدل الهی در قیامت است.

وی در ادامه افزود: معاد سرانجام کار و زندگی دنیای ماست که تمام انبیا از آدم تا خاتم فکر و ذهن بشریت را متوجه اهمیت آن کرده اند و قطعا بدون تعلیم انبیا انسان نمیتواند درک معاد و عظمت  آن کند گرچه  عقل بر ضرورت  معاد تاکید دارد  اما این بحث از مستقلات عقلیه نیست.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد:خداوند متعال به خاطر تحکیم بنیه اعتقادی ما، علاوه بر بیان  اقتدار خود در حشر و نشر اموات در قیامت، از طریق سمعی بصری هم قدرت  خود را به نمایش گذاشته است.

امام جمعه ابرکوه در بخش دوم خطبه های خود به  پنجم مرداد  سالروز اقامه  اولین  نماز جمعه در تهران  در سال  58 اشاره کرد و افزود: در روز جمعه پنجم مرداد سال 58 چند ماه پس از پیروزی  انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام اولین نماز جمعه  به امامت مرحوم آیت ا... طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد اما کسی فکر نمیکرد کاشتن این نهال مقدس روزی را نوید  میدهد  که تبدیل  به شجره طیبه و نیرومند  شده  و شاخ  و برگش  کشور را  در بر  گرفته باشد.

وی خاطر نشان کرد:امروز به  لطف خدا  نهاد نماز جمعه  در 750 نقطه کشور  به عنوان کانونی پر قدرت  و اثر گذار فعّالیت دارد و شبکه عظیم و تاثیر گذار نماز جمعه در سراسر  کشور در ردیف منابع قدرت فرهنگی  جایگاه  خاص خود را دارد.

حسینی نقش نماز جمعه  در استمرار بخشی به سیر پرجوش و خروش  انقلاب را غیر قابل کتمان عنوان کرد و تأکید کرد: نماز جمعه باید به عنوان میراث بزرگ امام عزیز به لطف خدا همچنان با صلابت خاص خود به عنوان پایگاه انقلاب و مجموعه ای دشمن شکن و وحدت آفرین باقی بماند زیرا نه دشمنی ها علیه انقلاب و ملت و رهبری تمام شده و نه آتش فتنه خاموش شده است بلکه در عرصه جنگ نرم این بدخواهی ها پیچیده تر شده است .

وی گفت:مردم عزیز  باید  همچنان نماز جمعه ها را با شکوه  و عظمت  خاص خود بر گزار کنند زیرا هم پایگاه  معنویت،هم پایگاه مقاومت وهم پایگاه عبادی سیاسی و آگاهی بخشی است.

حسینی با ذکر فرمایشات رهبری در مورد نمازجمعه ادامه داد: نمازهای جمعه بخشی از کار دستگاه رهبری این کشور را انجام می دهند ،مردم را توجیه واز اشتباهات دور می کنند و ذهن مردم را با مسائل و معروف آشنا و دشمنان را مایوس می کنند.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه مظلو م بقیع در ۹۰ سال قبل توسط گروه تکفیری وهابی با حمایت رژیم آل سعود اظهار داشت:تخریب حرم ها در بقیع بهانه ای برای ایجاد تفرقه بیشتر در جهان اسلام شد تا بتوانند اسلام را که عینیت آن در مذهب مقدس جعفری است و سدی در برابر بیگانگان و دست نشانده های آنان است از بین ببرند.

وی افزود:امروز وهابیت  در قالب القاعده و داعش و دیگر عناوین واهی بیش از همیشه چهره کریه ، خونخوار و خشن خود را به عنوان عامل فتنه ، فساد، جاسوسی ، خیانت ، مسلمان کشی و ترویج اسلام اموی در برابر اسلام علوی بر ملا کرده است.

حسینی گفت:دنیا می بیند که چطور  وهابیت  سر به آستان امریکا  و اسرائیل سائیده و هویت  و منافع  خودشان  را در خدمت  به یهود می دانند و علیه  امت اسلام  این  وارثان  ابی  سفیان  نقش خنجر را ایفا میکنند.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به نقش عربستان در حوادث جهان اسلام و به خصوص یمن اظهار داشت: اینان در جهان اسلام از انجام ماموریت خود در آسیب رسانی به مسلمانان و نابودی منابع مالی و انسانی آنان دریغ نمی کنند.

وی افزود:در یمن علیه ملت مظلوم و پا برهنه این کشور کوچک و محروم جنون و جنایت را به اوج رسانده اند و با وجود آن که با حملات بی رحمانه هوائی علیه مردم غیر نظامی به هیچ یک از اهداف شوم و شیطانی خود نرسید باز هم دیوانه وار شهرها و مردم مقاوم یمن را آماج بمباران خود قرار داده اند.

حسینی تأکید کرد: آل سعود یهود که مجری حقوق بشر آمریکائی در یمن هستند بدانند که به لطف خدا یمن گورستان آنان خواهد شد.

وی با اشاره به روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای گفت: این آموزش ها با هدف ترویج و توسعه کار ، آموزش های مهارتی و توسعه و توانمندی منابع انسانی در جامعه صورت میگیرد.

حسینی ادامه داد: این اقدامات زمینه ساز حضور اقتصادی مردم و بهترین راه حل مشکلات اقتصادی به ویژه در بخش اجرائی شدن اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به توافق هسته ای و با بیان این که سر انجام پس از سال ها تلاش آمریکا و همپالکی های غربیش در محروم کردن ایران از حق هسته ای خود و مقاومت بی نظیر ملت در برابر این خصومت ها تفاهم اولیه صورت گرفت اظهار داشت:گرچه این توافق هنوز نهائی نشده است اما دولت و ملت باید با همدلی و همصدائی در این خصوص و با درایت، توصیه مقام معظم رهبری را نصب العین قرار دهند.

وی افزودباید به گونه ای اظهار نظر و عمل کرد که دو دستگی در کشور به وجود نیاید و خواسته یا نا خواسته دو قطبی سازی نکنیم و تنها به مصالح کشور و منافع ملی و نه به مواضع جناحی فکر کرد.

حسینی ادامه داد: تلاش های شایان تقدیر و طاقت فرسای تیم مذاکره کننده را فراموش نکنیم و دچار افراط و تفریط نشویم و همچنان که ذوق زدگی و جشن و سرور زود است اظهار نظرهای غیر منصفانه در مورد این توافق نیز بی انصافی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار