تيم‌ملي راهي جام اطلس اسپرت چين شد

بائرمن: مي‌خواهيم نسل جديدي را براي بسكتبال بسازيم

ملي‌پوشان بسكتبال كه خود را براي حضور در رقابت‌هاي مهم قهرماني آسيا كه حكم انتخابي المپيك را نيز دارد آماده مي‌كنند، حالا با نظم و دانش بائرمن شرايط تازه‌اي را تجربه مي‌كنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۷۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، تيم‌ملي بسكتبال با هدايت دريك بائرمن سرمربي آلماني خود ديروز آخرين تمرينش را پيش از عزيمت به چين براي حضور در تورنمنت اطلس اسپرت انجام داد. ملي‌پوشان بسكتبال كه خود را براي حضور در رقابت‌هاي مهم قهرماني آسيا كه حكم انتخابي المپيك را نيز دارد آماده مي‌كنند، حالا با نظم و دانش بائرمن شرايط تازه‌اي را تجربه مي‌كنند. بائرمن در آخرين حرف‌هايش پيش از سفر به چين ضمن تحسين عملكرد شاگردانش در طول تمرينات كوتاه‌مدت گذشته از برنامه‌هاي بلندمدتش براي بسكتبال ايران گفت: بازيكنان خوبي داريم، با توجه به اينكه هفت، هشت روز بيشتر تمرين نكرده‌ايم حضور در جام اطلس براي ما زود است اما مي‌توانيم در رويارويي با تيم‌هاي ايتاليا، اسلواكي و چين خود را براي كارهاي بهتر آماده كنيم، تيم‌هاي خوبي در آسيا وجود دارند اما من به بازيكنانم اعتقاد دارم و مي‌توانيم بسيار باقدرت در قهرماني آسيا ظاهر شويم.
بائرمن در پاسخ به اينكه علت تعريف بازيكنان از اخلاق و نحوه تمرين او چيست، گفت: كار خاصي انجام نداده‌ام، فقط خودم هستم. گاهي اوقات يك پدر قوي و گاهي اوقات اگر لازم باشد خشن هستم و برخي اوقات هم مهربانم كه بازيكنان هم اين مهرباني و عشق را به صورت متقابل پاسخ مي‌دهند.
سرمربي آلماني تيم‌ملي ادامه داد: تصورم اين است كه سه ماه در ايران باشم و در جام ملت‌ها حضور داشته و بروم، قصدم اين است كه به بسكتبال ايران كمك كنم. بايد كارهاي زيادي انجام شود. بازيكناني نظير صمد نيكخواه، حامد حدادي و مهدي كامراني چيزي حدود 10 سال است كه بار بسكتبال را به دوش مي‌كشند و امروز پيدا كردن جانشين براي آنها كار سختي است، بايد تلاش كنيم نسل جديدي بسازيم، برنامه‌ام همين خواهد بود. 
وي در خصوص شايعه دعوت از بازيكنان ايراني شاغل در امريكا گفت: بايد با آنها كه در اردو بوده‌اند جوانمردانه برخورد كنيم، نمي‌توانم بگويم كسي كه اين فشارها را تحمل كرده كنار برود چون مي‌خواهم بازيكن جايگزين بياورم و از آنها بخواهم به منزل بروند، براي اين كار بايد دليل كاملاً منطقي داشته باشيم.
بائرمن در خصوص گارد رأس‌هاي كوتاه‌قامت تيم‌ملي هم نظر جالبي دارد و مي‌گويد: كامراني، اصلاني و مشايخي نسبت به ساير بازيكنان تيم‌هاي جهان كوتاه‌قامت هستند و ما بايد براي جانشينان آنها بازيكنان بلندقامت در نظر بگيريم.
سرمربي تيم‌ملي در خصوص نتيجه اين تيم در رقابت‌هاي قهرماني آسيا گفت: در ورزش گارانتي يا قول قهرماني معني ندارد، تنها چيزي كه مي‌توانم بگويم اين است كه بازيكنانم به آسيا مي‌روند و ديوانه‌وار مي‌جنگند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار