تا زمانی که ما از وابستگی به درآمدهای نفت رها نشویم و تمرکزمان را بر اقتصاد درونزا نگذاریم و یا به عبارتی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت نکنیم این مشکلات پایان نمی‌یابند.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۷۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
رضا مقدس رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سؤال که آیا به حصول توافق هسته ای مشکلات اقتصادی پایان می یابد؟ گفت: تمام مشکلات اقتصادی کشور به مسئله تحریم ها بازنمی گردد که حالا با توافق هسته ای و لغو تحریم ها اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وابستگی ایران به درآمدهای نفتی یک آفت اقتصادی است، افزود: تا زمانی که ما از وابستگی به درآمدهای نفت رها نشویم و تمرکزمان را بر اقتصاد درونزا نگذاریم و یا به عبارتی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت نکنیم این مشکلات پایان نمی‌یابند.

رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اذعان داشت: توافق هسته ای و لغو تحریم ها تا حدودی می تواند اقتصاد ایران را از چالش های بین المللی دور کند اما درست نیست که گروهی از مردم اینگونه فکر کنند که توافق شد و دیگر اقتصادمان مشکلی ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه پول های بلوکه شده ایران در صورت بازگشت به کشور باید با مدیریتی صحیح و در جهت ارتقا سطح تولیدملی استفاده شود، گفت: این پول ها باید در زمینه هایی استفاده شود که در اثرات آن برای فرزندان ما در آینده نیز ماندگار باشد.

ارسال نظرات