خبرهای داغ:
محسن صادقی دانش‌آموز گرمه‌ای و دارنده رتبه ۵۰ کنکور سراسری سال ۹۴ در رشته ریاضی گفت: تلاش، پشتکار و امید رمز موفقیت برای رسیدن به هدف است.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۹۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن صادقی ازجمله دانش آموزان بااستعداد شهرستان گرمه است که در کنکور سال ۹۴ موفق به کسب رتبه ۵۰ در رشته ریاضی و کسب رتبه 90 در رشته زبان شده است.

وی رمز موفقیت در کارهایش را پشتکار و تلاش عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به هدف هیچ‌وقت نباید ناامید شد بلکه همواره باید با پشتکار برای رسیدن به هدفی که به دنبالش هستیم، تلاش کنیم.

صادقی درباره نحوه مطالعه برای شرکت در کنکور سراسری اظهار داشت: از ابتدای مهرماه سال گذشته مطالعه برای کنکور را به‌صورت جدی آغاز کردم به‌طوری‌که در روزهای غیر تعطیل تا 6 ساعت در روز مطالعه داشتم و در روزهای تعطیل نیز زمان مطالعه‌ام را تا 10 ساعت افزایش می‌دادم و همواره تلاشم این بود که از لحظه‌لحظه وقتم حداکثر استفاده را داشته باشم.

وی اضافه کرد: مطالعه برای شرکت در کنکور باعث افزایش نمرات درسی و معدل سال آخر دبیرستانم شد و این امر انگیزه برای ادامه دادن مطالعه‌ام را بیشتر می‌کرد و در سال آخر دوره دبیرستان موفق شدم با معدل 19 و 27 صدم فارغ‌التحصیل شوم و این معدل نیز در کسب رتبه 50 کنکور سراسری بسیار تأثیرگذار بود.

این دانش‌آموز بااستعداد گرمه ای استفاده از تجارب افراد موفق و دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور را از دیگر رموز موفقیت خود دانست و تصریح کرد: به‌طور مرتب از دوستانم در دانشگاه و معلمان مشاوره می‌گرفتم و سعی می‌کردم این تجارب را در شیوه‌های مختلف درس خواندن و سایر امور به کار گیرم.

وی از خانواده به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل کسب رتبه زیر 100 در کنکور سراسری نام برد و افزود: خانواده من همواره پشتیبانم بوده‌اند و چون در زمان تصمیم‌گیری برای درس خواندن با آنها مشورت کرده بودم علی‌رغم اینکه درس خواندن وقت زیادی از من می‌گرفت و حتی در کوچک‌ترین کارها نیز نمی‌توانستم به آنها کمک کنم و با آنها همراه باشم اما خانواده‌ام هیچ‌گاه از این امر ناراضی نبودند و سعی داشتند بهترین شرایط را برای مطالعه و آرامش من فراهم کنند.

دارنده رتبه 50 کنکور سراسری ارتباط مستمر با کانون و پایگاه بسیج شهید دکتر صادقی شهر گرمه و استفاده از منابع و کتب کمک‌آموزشی این مرکز را از دیگر عوامل موفقیت خود می‌داند و می‌افزاید: از دوران کودکی همواره با بسیج در ارتباط بوده‌ام و چون کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج منابع غنی و کتب کمک‌آموزشی خوبی را در اختیار داشتند سعی می‌کردم علاوه بر شرکت در طرح‌های مختلف بسیج و شرکت در حلقه‌های صالحین بخشی از وقت خود را با مطالعه در فضای کانون سپری کنم.

وی که در ایام تابستان کمک‌خرج خانواده خود نیز بوده است دراین‌باره می‌گوید: از چندین سال گذشته، ایام تابستان خود را با کارهایی که بخشی از هزینه زندگی را تأمین می‌کند گذرانده‌ام و سعی کرده‌ام با این کار، بخش کوچکی از هزینه‌های تحصیل خود را فراهم کنم و در تابستان امسال نیز تنها 3 روز پس از آزمون کنکور سراسری به کار آبیاری چمن‌ها در بوستان‌های شهر گرمه مشغول شده‌ام.

وی در بخش پایانی سخنانش، دوستان خود را به درس خواندن توصیه کرد و اظهار داشت: تحصیل، تهذیب و ورزش از توصیه‌های مقام معظم رهبری به جوانان کشور است که هر کس این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهد قطعاً موفق خواهد بود.

محسن صادقی ادامه داد: بهترین حسی که تاکنون در زندگی داشته‌ام قبولی در کنکور سراسری و کسب رتبه 50 بوده است چون این اتفاق باعث ایجاد سرور و شادمانی در بین تمام اعضای خانواده‌ام شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها