اظهارات متناقض وزیر امور خارجه انگلیس درباره سوریه:
وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی درباره مبارزه با داعش گفت که از بین بردن داعش در سوریه بدون همکاری دولت سوریه ناممکن است.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۹۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بسیج جهانی، فلیپ هموند وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه گفت که این کشور خواستار براندازی رژیم بشار اسد نبوده و فقط به دنبال مرحله گذار سیاسی است.

هموند این سخنان را در برابر پارلمان بریتانیا و در سخنرانی خود با موضوع مبارزه با داعش مطرح کرد. هموند توضیح داد که ارسال نیروهای غربی به سوریه، راه حل بحران این کشور نیست و بریتانیا خواهان ایجاد تغییر سیاسی در نظام سیاسی سوریه است به گونه ای که دولتی مشروع تشکیل شود که همه گروه های به اصطلاح "میانه رو" آن را تایید کنند و این دولت به مبارزه با داعش بپردازد.

هاموند همچنین بر لزوم عدم تکرار اشتباهات گذشته در سوریه و عراق تاکید کرده و گفت اگر مؤسسات و نهادهای کنونی دولت سوریه از بین برود ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید. به گفته او زیربنای اساسی دولت باید حفظ شود و مورد تایید گروه های "میانه رو" قرار گیرد تا شکست داعش امکان پذیر گردد.

هموند در ادامه گفت ما بیش از آنکه به دنبال براندازی بشار اسد باشیم به دنبال یک مرحله گذار سیاسی دموکراتیک در این کشور هستیم.

ارسال نظرات