منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر با چشمه های بهشتی و طبیعت چشم نواز مورد توجه بیشتر گردشگرانی است که از شهر نیر عبور می کنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۲۰۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، شهرستان نیر به عنوان مبدا ورود مسافران از غرب استان اردبیل روزانه شاهد ورود خیل مسافران و گردشگرانی است که قصد لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان را دارند.

منطقه بکر گردشگری بولاغلار از زیباترین موهبت الهی به این شهرستان است و این منطقه که به عنوان منطقه نمونه گردشگری شهرت یافته است در سال‌های اخیر گردشگران در فصول مختلف به ویژه ایام بهار و تابستان از مناظر طبیعی این منطقه لذت می‌برند.

شهرستان نیر با قدمت دیرین از زیباترین شهرهای استان است که با داشتن چشمه آب گرم و طبیعت بکر و سرسبز مستعد تبدیل شدن به یک شهر توریستی است.

جذب سرمایه گذار برای ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز و ایجاد پارک ها ، هتل ها و دیگر امکانات رفاهی می تواند نقطه شروع تبدیل شهرستان نیر به یکی از مناطق نمونه گردشگری استان باشد.

چشمه سار بولاغلار در فاصله 500 متری محدوده شهر نیر و در شمال غرب نیر قرار گرفته طوری که وجه تسمیه آن گویا است ، بولاغلار مجموعه ای از چشمه های متعدد جوشان با دبی بالا در یک محدوده وسیع قرار گرفته که پنج چشمه از این مجموعه از آبدهی فراوانی برخوردار هستند.

آب تمام چشمه ها در مسیر کوتاهی به یکدیگر پیوسته و از طریق نیرچای (رودخانه آغلاغان) که از شهر نیر می گذرد به بالقلوچای می پیوندد.

نزدیک بودن به جاده ارتباطی نیر به سراب ، وجود مناظر طبیعی و فضای سبز و بکر ، رویش پوشش گیاهی خاص اطراف چشمه ها بولاغ اوتی و جنبه درمانی آن ، آب سرد زلال معدنی با اکسیژن فراوان ، پرورش ماهیان سرد آبی بویژه قزل آلای رنگین کمانی ، همجواری با رودخانه آغلان و ایجاد برخی از زیر ساخت ها و امکانات گردشگری در سال های اخیر و نزدیکی به اردبیل و شهر توریستی سرعین بولاغلار را به یک مکان مهم گردشگری تبدیل کرده است.

ارسال نظرات