آمریکا بهبود روابط با آمریکای لاتین را بعد از مذاکرات بی سابقه تهران - واشنگتن آغاز کرده است؛
رئیس جمهور ونزوئلا طی مصاحبه ای اعلام کرد اگرچه آمریکا وانمود می کند که فصل جدیدی از توسعه روابط را با آمریکای لاتین آغاز کرده است، اما حقیقت آن است که در آمریکا قدرت دیگری نیز حضور دارد که درصدد اجرای اقدامات بی‌ثبات‌سازی و ایجاد بی‌نظمی در منطقه آمریکای لاتین است.
کد خبر: ۸۵۴۵۲۹۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بسیج جهانی، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تله سور ونزوئلا به رویکرد دوگانه کاخ سفید در آمریکای لاتین اشاره و در این خصوص اعلام کرد علی‌رغم تلاش‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای برقراری جوی مثبت در منطقه، استراتژی دیگری نیز از سوی این کشور وجود دارد که تقریبا مخالف این تلاش‌ها است.

رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنرانی خود به دخالت های آشکار و کودتاگونه آمریکا در امور داخلی کشورهای منطقه از جمله اکوادور اشاره و در این خصوص اعلام کرد راست گرایان افراطی نمی‌خواهند رافائل کوره‌آ، رئیس‌جمهور منتخب اکوادور به فعالیت های خود ادامه دهد و به همین دلیل وی را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به روند بهبود دموکراسی در کشورهای آمریکای لاتین اشاره و در عین حال سیاست های امپریالیست را محکوم کرد و در این خصوص اذعان داشت "ضربه زدن به یک کشور، ضربه زدن به همه است" و اگر امپریالیست آمریکا بخوهد به دخالت در امور دیگر کشورها ادامه دهد با واکنش متفاوتی از کشورهای منطقه مواجهه خواهد شد.

اگرچه دولت آمریکا بهبود روابط بعد از آمریکای لاتین را با مذاکرات بی سابقه تهران_واشنگتن آغاز کرده است اما آنچه حائز اهمیت است آن است که سیاست خارجی آمریکا با منافع ملی کشورهای منطقه در تعارض است زیرا اختلافات نسبتا عمیقی بین دو کشور وجود دارد و به نظر می رسد توسعه روابط سیاسی با امریکای لاتین محدود خواهد بود.

ارسال نظرات