با کمک های مالی و تجهیزاتی شهرداری مشگین شهر تجهیز می شود

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به افزایش قابل توجه گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان مشگین شهر نسبت به ارائه کمک های مالی بیشتر و تجهیز شهرداری مشگین شهر قول مساعد داد.
کد خبر: ۸۵۴۵۳۰۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با دعوت شهردار مشگین شهر معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مشگین شهر حضور یافت و از برخی پروژه ها و فعالیت های عمرانی شهرداری بازدید به عمل آورد.

معانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های عمرانی شهرداری اظهار امیدواری نمود با تدابیری که در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای شهرهای کم جمعیت گرفته شده است بتوانیم چشم اندازهای توسعه این شهرها را فراهم نماییم.

وی همچنین در بازدید از مجموعه گردشگری پل معلق با بیان اینکه در اولین سفر خود به مشکین شهر شاهد پیشرفت پروژه های مشارکتی در این شهرستان هستیم اظهار داشت : ایجاد بزرگترین پل معلق خاورمیانه در این شهرستان که کار بسیار بزرگی در سطح کشور می باشد و افتخار احداث این مجموعه به دست مهندسان ایرانی که نشانگر خودکفایی و پیشرفت سطح علمی و فن آوری کشورمان در سطح اول جهانی می باشد می تواند باعث جلب مشارکت های خصوصی و حضور سرمایه گذاران در کشور و خصوصاً در این شهر باشد و باعث جذب توریست و گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه را سبب گردد .

وی با اعلام اینکه یکی از منابع اصلی کشور و دولت می تواند از محل جذب گردشگر و توریست باشد افزود: برنامه ریزی در خصوص جلب مشارکت های مردمی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی امری مهم و ضروری است که بایستی در این خصوص تمهیدات لازم توسط مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی اندیشیده شود تا بدین ترتیب بتوان از پتانسیل ها و امکانات بالقوه موجود نهایت استفاده را کرد.

معانی در ادامه از مجموعه پل معلق بازدید و نقش مهم این مجموعه را در معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان مشگین شهر به عنوان شهر توریستی استان اردبیل مهم خواند و تصریح کرد: بنا به دعوت شهردار مشگین شهر برای بازدید از جاذبه های گردشگری و نقاط دیدنی توفیق حاصل شد که در بین مردم فهیم مشگین شهر حضور یافته و از نزدیک با فرهنگ غنی این مرز و بوم آشنا شویم و جا دارد به همه ی مسئولین شهر بابت جذب سرمایه گذاران در اجرای این طرح و سایر طرح های مشابه تبریک گفته و امیدواریم با بهره برداری از این مجموعه شاهد توسعه ی سایر طرح های مشارکتی نیز در این منطقه استان باشیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به حمایت این سازمان از شهرداری های کم جمعیت خبر داد و تشریح کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با توجه به ظرفیت های مستعدی که در شهرهای کوچک و کم جمعیت دارند اولویت خاصی برای شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر گذاشته است تا به این طریق بتوانیم باعث ایجاد اشتغال پایدار شده و همچنین از مهاجرت جمعیت شهرهای کوچک به بزرگ جلوگیری نماییم.

وی توجه به زیرساخت های مورد نیاز در مجموعه پل معلق را ضروری دانست و اظهار امیدواری نمود مسئولین دخیل در این امر بتوانند با حمایت های مردمی و تکمیل و ایجاد هتل ها و اماکن اقامتی و بهداشتی و سایر امکانات مورد نیاز به جذب توریست و گردشگر در این شهرستان اهتمام جدی داشته باشند.

اسد معانی همچنین در بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری مشگین شهر افزود: در این مدت ۷۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در اختیار سازمان های اتوبوسرانی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: منابع مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیشتر از محل ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و پیش بینی می شود مبلغ واریزی به حساب شهرداری ها و دهیاری های کشور تا پایان سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وی افزود: تجهیز شهرداری ها و دهیاری ها به خودروهای سبک و سنگین و قراردادن ست های امداد و نجات در اختیار آنها از جمله اقدامات این سازمان در سال جاری خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به افزایش قابل توجه گردشگران داخلی و خارجی در شهرستان مشگین شهر نسبت به ارائه کمک های مالی بیشتر و تجهیز شهرداری مشگین شهر قول مساعد داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار