سرپرست سازمان هواپیمایی با بیان اینکه به زودی هیأتی از سازمان هواپیمایی فرانسه به ایران سفر می‌کند گفت: تقاضاهایی از شرکت‌های خارجی در زمینه فروش هواپیما، راه اندازی شرکت تعمیر هواپیما و فروش تجیهزات راداری دریافت کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۵۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، محمد خداکرمی با اشاره به افزایش مقاصد پروازی به لندن، پاریس، آلمان، روسیه و ترکیه اظهار کرد: در همین راستا به زودی هیأتی از سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه برای مذاکره به ایران خواهند آمد که مقدمات حضور آنها در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به فرانسه فراهم شده بود و قرار است درباره افزایش تعداد پروازها به فرانسه مذاکراتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پرواز هفتگی از ایران به فرانسه انجام می‌شود گفت: در نظر داریم این میزان به 10 پرواز در هفته توسط ایرلاین داخلی یا خارجی افزایش یابد. همچنین 14 پرواز هفتگی به آلمان انجام می‌شود که باید برای افزایش این سقف پروازی مکاتبه شود چراکه تقاضای آن وجود دارد.

وی تعداد پروازهای فعلی به روسیه را 7 پرواز در هفته عنوان کرد و گفت: این میزان به تدریج به 28 پرواز در هفته افزایش می‌یابد.

وی به افزایش پروازها به ایتالیا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 4 پرواز هفتگی به ایتالیا انجام می شود که طرفین برای افزایش سقف پروازی تقاضا دارند و باید در این زمینه مذاکره شود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که میزان پروازهای ایران و ترکیه نیز در حال حاضر 70 پرواز در هفته است گفت: به زودی این میزان به 100 پرواز هفتگی افزایش خواهد یافت.

خداکرمی یادآور شد: تقاضاهایی از سوی شرکت‌های خارجی در زمینه‌های فروش هواپیما، راه‌اندازی شرکت تعمیر و نگهداری هواپیما در ایران و فروش تجهیزات راداری به ایران وجود دارد.

ارسال نظرات