مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی از بازگشایی موزه دوران اسلامی در شهریورماه بعد از ۱۲ سال انتظار خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۶۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج محمدرضا کارگر  با بیان اینکه موزه‌های زیادی در دست اجرا داریم اظهار داشت: البته با توجه محدودیت‌های مالی دولت، ما موزه‌ جدیدی را وارد چرخه ساخت نکردیم ولی همه موزه‌های نیمه‌کاره را در دست تکمیل داریم که امیدواریم تا شهریورماه موزه دوران اسلامی بعد از گذشت 12 سال بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی این موزه، اتفاق خیلی خوبی در تهران است تصریح کرد: همچنین فضای طبقه دوم موزه ایران باستان در سال 72 و 73 تعطیل شده بود، به مدار موزه‌داری برمی‌گردد؛ در شهرستان‌ها نیز موزه‌های مختلفی مانند موزه‌های بزرگ منطقه‌ای از جمله موزه منطقه‌ای شیراز، موزه کرمانشاه، یزد و موزه فرش تبریز را در دست اجرا داریم.

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امیدواریم این موزه‌ها یکی بعد از دیگری به جمع موزه‌های ما اضافه شوند، اضافه کرد: در اصفهان تلاش می‌شود کارگاه بزرگ ریزبافت که سال‌های سال تعطیل شده است و در فضای بسیار خوبی قرار دارد و همچنین کابری آن هم فرهنگی است، موزه منطقه‌ای درست شود.

کارگر خاطرنشان کرد: تمام ارکان شهر اصفهان در این زمینه در حال تلاش هستند تا این پروزه زودتر به مرحله اجرا درآید، همچنین در موررد موزه‌های قبل نیز دائم فکر می‌کنیم تا تحول جددی در آنها ایجاد کنیم.

ارسال نظرات