وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 610 میلیارد ریالی از ابتدای سال گذشته 20 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 60 میلیارد ریال امروز در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۴۵۴۷۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، از همدان، صبح امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یک ساعت تاخیر در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان حضور یافت.

محمود واعظی در این مراسم با بیان اینکه استان همدان از نظر ارتباطی جایگاه جغرافیایی مطلوبی دارد،‌ اظهار کرد: در بررسی‌های صورت گرفته طی یک سال گذشته تصمیم بر آن شد که با توجه به موقعیت برجسته جغرافیایی همدان از لحاظ ارتباطی زیرساخت‌های ارتباطی لازم در این استان فراهم شود.

وی با اشاره به وجود مرکز ماهواره‌ای اسد‌آباد به عنوان تنها مرکز ماهواره‌ای قبل از انقلاب در کشور، بیان داشت: تنها ارتباط بین‌الملل ایران با جهان قبل از پیروزی انقلاب فقط این مرکز بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: استان همدان امروز نیز با موقعیت مهم، ارزشمند و برخورداری از مردمی بادرایت و شهیدپرور لایق داشتن بهترین زیرساخت‌ها در کشور است.

وی به سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 610 میلیارد ریالی از ابتدای سال 93 تاکنون در استان اشاره کرد و ابراز داشت: 20 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 60 میلیارد ریال امروز در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسد.

واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات تفاوتی میان بخش دولتی و خصوصی قائل نیست،‌ گفت: افتخار می‌کنیم بگوییم فضایی به وجود آورده‌ایم که دولت در این بخش تصدی‌گری خود را به حداقل برساند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هر زمان بخش دولتی وارد کار شد بخش خصوصی نیز سه تا چهار برابر سرمایه وارد کرد که ورود بخش خصوصی باید افزایش یابد.

وی به وجود هشت شهر دارای نسل سه و سه شهر دارای نسل چهار اپراتور در همدان اشاره کرد و بیان داشت: کار‌های خوبی در حوزه انتقال و ارتباطات صورت گرفته و فعالیت‌ها در این خصوص بین دو تا سه برابر تمام فعالیت‌ها بوده است.

واعظی با تقدیر از فعالیت همه بخش‌ها تأکید کرد: از بخش خصوصی و دولتی تقاضا دارم به کار‌های انجام شده اکتفا نکنند و فعالیت‌ها را ادامه دهند تا کار‌هایی در شأن مردم استان همدان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه کنونی ایران در دنیا و منطقه مدیون خون شهداست، ابراز داشت: باید تلاش کنیم این جایگاه را در بخش‌های مختلف ارتقا دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر‌نشان کرد: با توجه به موقعیت ممتاز و برجسته استان تصمیم بر آن شده تا برای ارتقای زیرساخت‌های ارتباطاتی این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

ارسال نظرات