معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

رهایی 20 هزار هکتار شالیزار مازندران از خطر خشکی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بارش باران سبب شد 20 هزار هکتار معادل 10 درصد از شالیزارهایی که تحت استرس شدید بوده و با کم‌آبی مواجه بودند از خشکی رهایی پیدا کنند.
کد خبر: ۸۵۴۵۵۱۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر اظهار کرد: بارش باران در بخش کشاورزی برای باغات مرکبات، سیاه‌ریشه و کیوی جهت جلوگیری از آفات خوب و مفید بوده است.

وی ادامه داد: بارش باران را زمانی شاهد بودیم که محصول گندم در سطح استان برداشت شده بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: بارش باران سبب شد 20 هزار هکتار معادل 10 درصد از شالیزارهایی که تحت استرس شدید بوده و با کم‌آبی مواجه بودند از خشکی رهایی پیدا کنند.

شهیدی‌فر افزود: با بارش باران مشکل استرس خشک‌سالی در مزارع استان برطرف شده است.

وی ادامه داد: بارش سبب شد ارقامی که دیررس بودند آب کافی دریافت کنند و دچار خشکی نشوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بارندگی تنها بخشی از شالیزارهایی را که زمان برداشت آنها نزدیک بود را دچار ورس یا خوابیدگی کرد، گفت: خوابیدگی برنج مشکلی در تولید محصول ایجاد نمی‌کند و تنها هزینه برداشت را زیاد می‌کند.

شهیدی‌فر اظهار کرد: بارندگی و جاری شدن سیل خسارت‌هایی را به محصولات زراعی و باغی در شهرستان‌های سوادکوه، نوشهر و برخی دیگر از شهرستان‌های حادثه‌دیده وارد کرد و در سایر شهرستان‌ها مفید و به موقع بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار