یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با بسیج:
درست است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریم ها است اما به این معنی نیست که صبر کنیم تا مشکلات اقتصادی کشور به واسطه تحریم ها مرتفع شود.
کد خبر: ۸۵۴۵۵۲۱
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

رامین داودی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سؤال که آیا پس از حصوص توافقنامه هسته ای مردم می توانند منتظر گشایش در امور اقتصادی باشند؟ گفت: درست است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع تحریم ها است اما به این معنی نیست که صبر کنیم تا مشکلات اقتصادی کشور به واسطه تحریم ها مرتفع شود.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ارتباطی به فشارها و تحریم های خارجی ندارد، تصریح کرد: امروز باید با تکیه بر اقتصاد درونزا و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به جنگ تحریم ها رفت و مشکلات اقتصادی کشور را یک به یک از بین برد.

این کارشناس با تأکید بر لزوم حمایت از تولید ملی، افزود: طبیعی است که در شرایط کنونی رشد و رونق تولیدات داخلی نقش بسزایی در پویایی اقتصاد کشور دارد و بر همین اساس باید از واحدهای تولیدی و صنعتی داخلی حمایت کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری در تولید ضعف های بسیاری وجود دارد، گفت: دولت باید تدابیری بیاندیشد تا سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در تولید داخلی روی بیاورند. ما امروز به فرهنگی نیاز داریم که استفاده از کالای ایرانی، اتکا به صادرات غیر نفتی و سرمایه گذاری در بخش تولید از هنجارهای آن باشد.


ارسال نظرات