نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تخلفات مجلس گفت :

فضاهای مجازی ،محاسن و معایب

ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.
کد خبر: ۸۵۴۵۵۳۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
فرج الله عارفی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تخلفات مجلس در گفتگو با سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت:  ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.  در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­هاى ناشى از تحولات خانواده است. تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى­هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­هاى خانوادگى مى­باشند.  بسیارى از این تحولات و دگرگونى­ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى­شود. از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه­ها و نگرانى­هایى را بر خانواده­ها تحمیل نموده است.

وی در خاتمه عنوان کرد: توهین ، اشاعه اکاذیب، تخلف در قانون ، از جمله مواری است که میتوان به آن اشاره کرد که البته انتشار اینگه مسائل در فضاهای مجازی باعث نگرانی خانواده و دستگاهای حکومتی میباشد از این رو خانواده با شناخته هر چه بهتر این فضاها  و کنترل بروی فرزندان . و دولت ها  نیز با اجرای وظیفه حکومتی خود و ایجاد محدودیت های استفاده در این فضاها میتواند مانع بروز انحراف شود آمده از بروز انحطاط در اخلاق خانواده جلوگیری کند.

ارسال نظرات