عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:
با توجه به جنگ نرمی که دشمن بر ضد جوانان ما به راه انداخته است ما نیز باید از همه بسترهای موجود در فضای مجازی برای مقابله با این تهدیدات بهره بگیریم.
کد خبر: ۸۵۴۵۵۳۶
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت : امروزه گسترش شبکه جهانی اینترنت و به طبع آن افزایش تعداد شبکه‌های اجتماعی باعث تغییراتی در زندگی مردم به‌خصوص نسل جوان شده است که ما نیز باید از این بستر در راستای گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی خود استفاده کنیم.

عضو کمیسیون احجتماعی مجلس در ادامه گفت: دشمنان انقلاب و ایران وقتی از طریق جنگ تحملی، جنگ اطلاعاتی، ویا حتی جنگ دیپلماتیک که هر از گاهی شاهد آن هستیم که عوامل جمهوری اسلامی را در سفارتخانه هم به گروگان میگیرند نتوانست به اهداف خود برسد حال جنگ فرهنگی را بر علیه ما براه انداخته وجود 165 رسانه فارسی زبان تصویری که با برنامه های خود مستقیم و غیرمستقیم به توهین علیه ارزش های اسلامی و ایرانی می پردازند و مقدسات ما را به باد انتقاد گرفته اند و هدفی جز از بین بردن اخلاقیات در خانواده و جامعه ندارد گواه اینست که ما در جنگی نابرابر قرار داریم .

حسین طلا اظهار کرد: مقام معظم رهبری همیشه ما را نسبت به توطئه های دشمن آگاه ساخته اند و از جنگ نرم با عنوان قتل عام فرهنگی و یا ناتوی فرهنگی هشدارهای جدی به مردم و مسولین داده اند ایشان بر تولید محتوا فضای مجازی تأکید کرده اند و در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه نیز به موضوع توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور و بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی تأکید کرده اند. یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری حضور موثر نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی در فضای مجازی است که به‌منظور ترویج فرهنگ و مفاهیم ایرانی و اسلامی است.

ایشان ضمن تاکید بر نقش جوانان در جامعه و لزوم حفظ و حراست ارزشهای انقلاب گفتند: با توجه به جنگ نرمی که دشمن بر ضد جوانان ما به راه انداخته است ما نیز باید از همه بسترهای موجود در فضای مجازی برای مقابله با این تهدیدات بهره بگیریم.

وی افزود: همه مسئولان فرهنگی کشور باید تلاش کنند تا با استفاده از نخبگان و جوانان کشور به تولید محتوای مناسب در راستای اهداف بزرگ انقلاب اسلامی قدم برداریم.

وی در پایان عنوان کرد: باید با حضور جدی در این فضاها و تولید اطلاعات صحیح در خصوص اهداف انقلاب اسلامی، پاسخ به شبهات دینی و ارائه اخبار و اطلاعات شفاف در شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی را در شکل‌گیری صحیح افکار عمومی ایفا کرده و انقلاب اسلامی را در فضای مجازی به سراسر جهان صادر کنیم. یکی دیگر از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ارائه آموزه‌های دینی با استفاده از فضای مجازی است که می‌تواند برای نسل جوان انقلاب خیلی موثر باشد.

 

ارسال نظرات