پیرزن پرحاشیه دولت

زن و استادیوم؛ مساله مملکت این است!

حضور و ورود به ورزشگاه‌ها برای قشری از خانم‌ها بسیار مهم است حتی اگر تعداد محدودی از جامعه باشند ...
کد خبر: ۸۵۴۵۵۶۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
خبرگزاری بسیج – سرویس اخبار ویژه

معصومه ابتکار را با حملات سیاسی اش به دولت سابق بخاطر ارسال پارازیت و یا دل‌نگرانی از خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه به یاد داریم. وی پس از شاغل شدن در معاونت محیط زیست دولت حسن روحانی پر حاشیه تر از قبل شد. از اقدام برای توقف تولید بنزین داخلی با دلایل واهی و واردات همان بنزین با همان کیفیت ، یا پیشنهاد کنار آمدن مردم غرب کشور و بالاخص خوزستان با ریزگرد ها! واخیرا اعلام بی ارتباط بودن جنگل‌های ایلام به سازمان محیط زیست! اظهارات جالب و گاه تعجب برانگیز رییس سازمان محیط زیست به همین جا ختم نمی شود . اینبار روزنامه‌ی قانون به سراغ معصومه ابتکار رفت تا جویای نظر وی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه باشد!

روزنامه‌ی غربگرای قانون نوشت :«حضور زنان در ورزشگاه‌ها سال‌هاست که جنجال‌بر انگیز شده‌است و دولت‌های قبلی همچنین دولت تدبیر و امید بارها در صدد بوده‌اند تا بتوانند مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها را حل کنند اما هر زمان که این موضوع مطرح می شود، تعدادی از افراد جامعه نسبت به این قضیه معترض شده و اقدام به اعتراض و تظاهرات خیابانی می کنند و در مقابل برخی از مراجع نسبت به ورود زنان به ورزشگاه‌ها اعتراض و برخی دیگر موافقت خودشان را اعلام کرده اند. موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها زمانی رنگ و بوی جدی به خود گرفت که مسابقات ملی والیبال در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی آغاز شده بود و دختران و زنان ایرانی برای تماشای بازی‌های بین‌المللی و برای حمایت و طرفداری از تیم ملی کشورمان با درهای بسته استادیوم مواجه شدند. بنابراین بسیاری از افراد جامعه نسبت به این موضوع که چرا زنان کشورهای دیگر برای تماشای بازی والیبال و تشویق تیم ملی کشورشان می‌توانند در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند اما زنان و دختران ایرانی نمی‌توانند از این امتیاز و حق برخوردار باشند یا چرا این فرصت برابر در اختیار آن‌ها گذاشته نمی‌شود، معترض شدند.دختران و بانوان ایرانی این اقدام را نوعی بی‌عدالتی اجتماعی، وجود باورهای مرد سالاری در جامعه، عدم تساوی حقوق زنان و مردان، بی احترامی به حقوق زنان و... تلقی می کنند.»

ابتکار به قانون گفت: «اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد اما نباید فراموش کرد که حضور و ورود به ورزشگاه‌ها برای قشری از خانم‌ها بسیار مهم است و باید به نظر این قشر احترام گذاشته شود حتی اگر تعداد محدودی از جامعه باشند. ضمن اینکه نظر دولت تدبیر و امید در این قضیه کم و بیش مشخص بود و هست زیرا حضور بانوان همراه با خانواده‌های خود می‌تواند فضا را تغییر دهد و لزوما نباید جنبه منفی مسئله دیده شود».

ابتكار در ادامه اما ورود زنان به ورزشگاه‌ها را مطالبه اصلی خانم‌های ایرانی ندانسته و تاكيد مي‌كند: «من فکر نمی‌کنم این موضوع و ورود به ورزشگاه‌ها مطالبه اصلی بانوان ایرانی باشد. یکی از مطالبات اصلی خانم های ایرانی این است که دختران همگام با پسران و از دوران پیش دبستانی و حتی قبل از ورود به مدرسه بتوانند از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار باشند.»

در حالی که معصومه ابتکار نیز معترف به این است که حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطالبه‌ی اصلی زنان نیست ، با این حال یک تجدیدنظر طلبان به دنبال کسب آرای زنان و بهره برداری سیاسی از حضور آنان در ورزشگاه‌ها آن هم در آستانه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند!

ارسال نظرات