خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۵۴۵۷۰۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم عصر پنج شنبه ای که گذشت پیکر مطهر یکی دیگر از شهدای مدافع حرم در خاک مقدس آشیانه اهل بیت(ع) آرام گرفت تا حجتی باشد بر همگان که از هر زبان، نژاد و قومیتی در دفاع از حریم آل الله کمترین تردیدی به خود راه نداده و نمی گذارند که خدای ناکرده زینب کبری(س) بار دیگر به اسیری برود.

در آستانه هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید محمد ابراهیمی با حضور اقشار گوناگون مردم به ویژه روحانیت انقلابی و ولایی از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار و پس از قرائت نماز از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیکر این شهید افغانی در قطعه شهدای گمنام آرامگاه بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

در حاشیه این مراسم معنوی با چند تن از مسئولان و شخصیت ها گفتگوهایی انجام داده ایم که در ادامه می آید؛

*افتخار جبهه مقاومت در مقابله با وحشی گری جریان تکفیر

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان، مسئول مؤسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امروز اردوگاه جهان اسلام یعنی ولایتمداران در سرتاسر گیتی از افغانستان و پاکستان گرفته تا عراق، سوریه و بحرین در مواجهه با نظام سلطه و أیادی آنان، دست به دست هم داده و جانانه و غیرتمندانه در مقابله با داعش و غیر داعش مقاومت می کنند.

وی افزود: بی شک شهدایی که هر چند وقت یک بار تشییع می شوند، افتخار جبهه مقاومت اسلامی در برابر جریان وحشی تکفیری ها و حامیان صهیونیستی و آمریکایی آنان می باشند.

*هیهات منا الذله؛ بزرگترین درسی که از شهدا می گیریم

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ابراز داشت: شهدا‌ی شیعه پیروان واقعی اهل‌بیت (ع) بوده و ‌در مقابل دشمنان تا آخرین قطره خون ایستادگی کردند؛ اما تن به ذلت ندادند و این بزرگترین درسی است که می توان از شهدای عزیز گرفت و انشاالله در عمل به آن ثابت قدم بمانیم.

*لزوم تعظیم هر چه بیشتر شهدای مدافع حرم

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان خاطرنشان ساخت: تاکنون شهدای عزیز و مظلومی از تیپ فاطمیون افغانستان و تیپ زینبیون پاکستان در شهر مقدس قم دفن شده اند که باید نام، یاد و خاطره آنان با عظمت هر چه بیشتر گرامی داشته شده و زینب گونه پیامشان به تمام مردم رسانده شود.

*تجلیل از شهدا، کمترین وظیفه ماست

وی در ادامه با اشاره به تشکیل مجموعه ستاد مردمی این یادواره در راستای پاسداشت این مردان الهی و خانواده بزرگوار آنان تصریح کرد: جهاد و شهادت در راه خدا هیچ حد، مرز، جغرافیا، ملیت و قومیتی نمی شناسد و حقیقتاً تمام شهدای مدافع حرم فرزندان امامت و ولایت می باشند و امروز کمترین وظیفه ما این است که در تشییع پیکر آنان و نیز برگزاری مراسمات و یادواره های آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

*تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره شهدای مدافع حرم

حسین مشرفیان، از اعضای ستاد تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم در استان قم نیز با اشاره برگزاری اولین یادواره شهدای مدافع حرم که چندی پیش در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: هنگامی که خانواده های معظم شهدای مدافع حرم خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، معظم له تأکید کردند که شهدای شما از اولیاء الله هستند و این پیام معناداری برای ماست که باید توجه ویژه ای در برگزاری تشییع این شهیدان و نیز یادواره های آنان داشته باشیم.

*سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم

وی افزود: از برنامه های ما در کنار دیدار با علما و مراجع تقلید، دیدار و سرکشی از خانواده های شهدای مدافع حرم بوده است و انشاالله این برنامه با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت.

*بیش از 60 شهید مدافع حرم در قم سکونت داشته اند

عضو ستاد تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بیان داشت: بیش از 60 تن از شهدای مدافع حرم در قم سکونت داشته اند که به غیر از چند تن از آن عزیزان که مفقودالاثر بوده اند، مابقی از سوی امت حزب الله و شیفتگان شهادت در شهر کریمه اهل بیت(ع) تشییع و به خاک سپرده شده اند.

*تفاوتی میان شهدای مدافع حرم با شهدای دفاع مقدس نیست

مشرفیان با اشاره به مقام عالی شهدا اظهار داشت: تمام شهیدان از ابتدای خلقت تاکنون از یک قافله بوده و در هدایت ما نقشی جدی دارند؛ لذا میان شهدای مدافع حرم با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تفاوتی نیست؛ چرا که تمام این عزیزان در راستای هدفی مقدس به درجه عالی شهادت نائل آمده اند.

*بزرگداشت یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست

همچنین حجت الاسلام والمسلمین ولی زاده، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که «تکریم و تعظیم یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، تاکید کرد: تلاش به منظور تعظیم و تکریم شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیزان؛ به ویژه شهدای مدافع حرم که در غربت و مظلومیت به فیض عظیم شهادت نائل آمده اند، مجاهدتی است که به تعبیر زیبای رهبری، اجر آن کمتر از شهادت نیست.

*راهکاری مفید برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

وی ابراز داشت: امروز برای روشنگری در عرصه جامعه دینی و انقلابی نیاز به این بزرگداشت ها و محافل داریم؛ چرا که هم بصیرت افزایی نسبت به افکار عمومی و هم واکسینه شدن جوانان در برابر تهاجم فرهنگی را در پی دارد و این توفیقی الهی است که دارای آثار معنوی، فکری و فرهنگی برای تمام مردم؛ به خصوص شرکت کنندگان در این یادواره هاست.

گزارش از: سید محمد مهدی موسوی



ارسال نظرات