در گفت‌وگو با هاشمی‌نژاد عنوان شد
دبیرکل بنیاد هابیلیان گفت:دومین کنگره بین‌المللی ۱۷هزار شهید ترور با پیام «ایران قربانی تروریسم» برگزار می‌شود در این مسیر اساتید و کارشناسان بیش از ۵۰ اندیشکده و دانشگاه از ۱۵کشور با مراسم اصلی کنگره و پنل علمی آن همکاری خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۱۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج سید محمدجواد هاشمی‌نژاد دبیر کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور در خصوص «بنیاد هابیلیان» توضیحاتی داد و گفت: اکنون در آستانه یک دهه فعالیت مجموعه‌ای متشکل از فرزندان شهدای ترور قرار داریم که مهم‌ترین هدف از ایجاد آن واشکافی پرونده تروریسم در ایران از ابعاد انسانی، حقوقی، حقوق بشری بوده است.

وی با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در بنیاد هابیلیان گفت: یکی از ارزنده‌ترین کارهایی که در بنیاد هابیلیان انجام شده گردآوری آمار واقعی شهدای ترور است که حقیقتاً خلأکه در این زمینه وجود داشت, اکنون با وجود دائره‌المعارف شهدای ترور که نشانگر عمق جنایات انجام گرفته تروریست‌ها در ایران بود؛ رفع شده است. در تکمیل این دائره المعارف، کار روزشمار اقدامات تروریستی در ایران در واحد پژوهش بنیاد انجام گرفته است اولین جلد آن که مربوط به سال‌های 57 و 58 است، به زودی رونمایی خواهد شد. با اتکاء به این ظرفیت اینجانب به عنوان دبیرکل و اعضای هیئت مدیره بنیاد در عرصه بین المللی و به ویژه مجامع حقوق بشری حضور یافته و گزارشی از وضعیت پرونده تروریسم در ایران ارائه داده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این 10ها جلد کتاب، نرم افزار، ویژه نامه و نشریه تخصصی مطالعات تروریسم (راه نما) از جمله انتشارات پژوهشی بنیاد بوده است. برگزاری بیش از دو هزار نمایشگاه در 10 موضوع در حوزه مطالعات تروریسم در سراسر کشور و خارج از ایران یکی از اقدامات مهم و مؤثر این بنیاد است. همچنین  بنیاد هابیلیان در شهریور ماه سال 1392 هم زمان با روز ملی مبارزه با تروریسم اولین کنگره 17000 شهید ترور کشور را برگزار کرد که با استقبال پررنگ  خانواده شهدای ترور کشور، پژوهشگران و اقشار مختلف مواجه شد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان در خصوص اولین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور و اهداف برگزاری آن توضیحاتی داد و اظهار داشت: اولین کنگره با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدای مظلوم ترور؛ تقدیر از خانواده‌های صبور این شهدا و موضع گیری در برابر حوادث ناگواری بود که در آن مقطع در حال شکل گرفتن بود و دقیقاً در روزهایی برگزار شد که حامیان غربی گروههای تروریستی، سوریه را به تهاجم نظامی تهدید کرده بودند و جهان در انتظار شعله ور شدن جنگی دیگر در منطقه خاورمیانه بود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور  اشاره کرد و گفت: کنگره دوم با پیام «ایران قربانی تروریسم» در سطح جهانی برگزار می‌شود. در این مسیر اساتید و کارشناسان بیش از 50 اندیشکده و دانشگاه از 15 کشور با مراسم اصلی کنگره و پنل علمی آن همکاری خواهند داشت. علاوه بر آن تعدادی از سفرای خارجی و نمایندگی از سازمان ملل و برخی مجامع دیگر به منظور انتقال پیام این کنگره که از جهتی ناظر به ضرورت ائتلاف منطقه‌ای علیه تروریسم به رهبری کشورمان، در کنگره حضور خواهند داشت.

هاشمی‌نژاد به برنامه­‌ها و فعالیت‌هایی در راستای برگزاری دومین کنگره بین­‌المللی 17000 شهید ترور توسط بنیاد هابیلیان اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره های استانی شهدای ترور در پنج استانی که بیشترین مشکلات را در رابطه با  اقدامات گروهک‌های تروریستی داشتند و نیز تشکیل کرسی‌های هم‌اندیشی نخبگان در  6 نشست هم‌اندیشی نخبگان در دانشگاه‌های آزاد، فردوسی، جامع امام حسین(ع)، جامعة‌المصطفی و مؤسسه‌ امام خمینی(ره) و انجمن ایرانی روابط بین الملل با حضور اساتید صاحب نظر برای تدوین متون و سرفصل های محتوایی کنگره در موضوع بررسی تروریسم از جمله این اقدامات است. همچنین دیدارهایی با مسئولین و صاحبنظران نیز داشته‌ایم که از تجربه‌ها و رهنمودهای این عزیزان برای هرچه‌بهتر برگزار شدن کنگره استفاده کنیم.

ارسال نظرات