جمع‌آوری چراغ و نیمکت‌های کنار قبور بهشت زهرا با حکم قضایی

مسئولان شهرداری تهران اعلام کردند، جمع‌آوری چراغ و نیمکت‌های کنار قبور بهشت زهرا(س) با حکم قضایی و اطلاع رسانی قبلی انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۶۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  چند سالی است که صحبت از ساماندهی بهشت زهرا(س) مطرح است تا به‌شکل‌های مختلف تغییر و تحولاتی در این مکان که پلی بین دیار باقی و دیار فانی است رخ دهد.

یکی از تحولات اخیری که زائران بهشت زهرا با آن مواجه شده‌اند برداشتن نیمکت‌ها و چراغ‌هایی است که خانواده‌های متوفیان کنار قبور نصب کرده بودند. بسیاری از خانواده‌ها ضمن در میان گذاشن این موضوع با این اقدام مسئولان شهرداری را غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی عنوان کردند.

این در حالی است که مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره این موضوع به خبرنگار تسنیم، گفت: درباره برداشتن چراغ‌ها اطلاعی ندارم اما برداشتن نیمکت‌ها درست است زیرا در محل عبور و مرور قرار داشتند.

وی ادامه داد: همان‌طور که برای وجود این نیمکت‌ها کنار قبور موافقانی وجود دارد، مخالفانی هم بودند که وجود نیمکت‌ها را مانعی برای تردد اعلام و از این وضعیت شکایت داشتند. نیمکت‌ها برای زائران مزاحمت ایجاد می‌کرد، از این رو سازمان بهشت زهرا حکم مراجع قضایی را اخذ و نسبت به جمع‌آوری انواع نیمکت‌ها اقدام کرده است.

معاون شهردار تهران در پاسخ به "چرا خانواده‌ها را از انجام این اقدام مطلع نکردید؟" گفت: قبلاً برای این کار اطلاع رسانی شده است، سازمان اعلام کرده نسبت به نصب نیمکت‌ها اقدام نکنند و نیمکت‌های موجود را جمع‌آوری کنند.

عبداللهی تأکید کرد: نهایتاً از طریق مراجع قضایی دستور گرفته شده تا نیمکت‌ها جمع‌آوری شود.

در عین حال اکبر توکلی‌نژاد مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) نیزاظهار داشت: با توجه به قوانین و مقررات سازمان بهشت زهرا(س) نصب هرگونه نیمکت، چراغ، باغچه و غیره بر سر قبور متوفیان ممنوع بوده و این موضوع از طرق مختلف و کانال‌های متعدد در هنگام انجام امور اداری مربوط به دفن متوفی به اطلاع خانواده‌ها، مراجعین و شهروندان رسیده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه تذکرات داده شده، متأسفانه عده‌ای بدون توجه به قوانین و مقررات به‌صورت غیرقانونی و از مجاری غیرمرتبط اقدام به نصب غیرقانونی نیمکت، پایه چراغ، باغچه و غیره کرده‌اند و که باعث شکایت و نارضایتی تعداد زیادی از شهروندان به‌ویژه کهنسالان، کودکان و همچنین جانبازان شده‌اند.

توکلی‌نژاد تصریح کرد: درخواست‌های زیادی واصل شد که خواستار رفع مزاحمت و مشکل عمومی شهروندان یعنی جمع‌آوری این اقلام از سطح قطعات شدند. بنابراین مراتب باز هم قبل از اجرای طرح از طریق تابلوهای اطلاع رسانی و ابزارهای متعدد به اطلاع شهروندان رسید و از آنها درخواست شد که شخصاً مبادرت به رفع مزاحمت و جمع‌آوری اجسام غیرقانونی کنند، در غیر این صورت سازمان بهشت زهرا(س) در جهت رفاه حال شهروندان نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نصب هرگونه سازه غیرقانونی یقیناً موجب تضییع حقوق شهروندان و بروز مشکلات به‌ویژه برای افراد مسن و جانبازان و معلولین و کهنسالان و غیره خواهد شد بنابراین این اقدام سازمان نیز در جهت احقاق حقوق همه شهروندان و طبق دستور قضایی و تصمیم هیئت مدیره سازمان بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار