عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:برخی زلزله‌ها ۱۰ ریشترند و وقتی می‌آیند بنیان خانواده را از جا برمی‌کندکه در این حالت باید طلاق صورت گیرد اما در برخی مواقع زلزله فقط سه ریشتر است که این باید ترمیم و مقاوم‌سازی شود و نهاد داوری وارد عمل شود.
کد خبر: ۸۵۴۵۷۷۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ قاسم جعفری  در پاسخ به سوالی در خصوص نقش ریش‌سفیدها در جلوگیری از بروز طلاق توافقی اظهار داشت: آن نهاد داوری که در دین مشخص شده است، برای این بوده است که افرادی پیدا شوند تا واقعیت‌ها را برای دوطرف روشن و آنها را ارشاد کند؛ آینده را به آنها نشان دهد که چه بنای مهمی در زندگی‌تان را می‌خواهید خراب کنید و در نهایت خیرخواهانه و ناصحانه برای عواقب این تصمیم را توضیح دهد.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر به عنوان مثال ما ساختمانی داریم که وقتی حرف طلاق می‌آید، یعنی زلزله آمده است، اما یک موقع است زلزله 10 ریشتر آمده است که کاملاً بنیان خانواده خراب می‌شود، در اینگونه موارد باید جدایی و طلاق صورت گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یک موقع زلزله سه ریشتر آمده است که این باید ترمیم و مقاوم‌سازی شود ادامه داد: قرآن آن نهاد داوری که به عنوان ریش‌سفید در بین دو طرف، دیده است را واقعی دیده و صوری ندیده است لذا می‌فرماید: «بزرگ این طرف با بزرگ آن طرف، با هم مصالح هر دو را در نظر بگیرند و جانبدارانه برخورد نکنند».

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد داوری تبدیل به تشریفات شده است تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که این داوری به سمت واقعیتی که دین مشخص کرده است برود؛ از طرفی اینکه در دین از طلاق به عنوان مبغوض‌ترین حلال یاد شده است نشان می‌دهد که باید تمام تلاش را برای جلوگیری از این اتفاق تلخ انجام داد، اما متأسفانه ما نهاد داوری در دین را مظلوم کردیم و از آن درست استفاده نکردیم.

ارسال نظرات