هانی زاده با تاکید بر اینکه سفر فابیوس برای استفاده از منافع اقتصادی توافق وین است گفت: ضروری است ایشان رسما به خاطر رفتار غیر مناسب فرانسه در مقابل ملت ایران عذرخواهی کند.
کد خبر: ۸۵۴۵۸۸۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

حسن هانی زاده کارشناس مسایل بین المللی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص سفر احتمالی وزیر امور خارجه فرانسه به تهران گفت:سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران نوعی عذرخواهی رسمی از سیاست های گذشته نسبت به ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرانسه کشوری است که هادی سیاست خارجی اتحادیه اروپا محسوب می شود، افزود: در طول مذاکرات ایران و 1+5 دولت فرانسه تحت تاثیر لابی صهیونیستی موجود در اروپا مواضع خصمانه ای نسبت به ایران داشت و به نوعی تلاش داشت روند مذاکرات را تخریب کند.

هانی زاده با تاکید بر اینکه سفر فابیوس برای استفاده از منافع اقتصادی توافق وین است ادامه داد:وی با این سفر تلاش می کند تا از سیاست های گذشته فاصله بگیرد اما در مقابل، ایران اسلامی باید پرونده فرانسه و رفتار سیاسی اشتباه پاریس را در برابر فابیوس بگشاید و ضروری است ایشان رسما به خاطر رفتار غیر مناسب فرانسه در مقابل ملت ایران عذرخواهی کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات