منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 11 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی بخش مرکزی و 700 تن قیر برای شهرهای نمین و عنبران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۵۹۰۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش مرکزی که با حضور شوراهای اسلامی و دهیاری روستاهای نمین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال گذشته به علت فقدان و کسری بودجه، عمران و آبادانی روستاها با مشکل مواجه شده و درصدد آن هستیم با اختصاص اعتبارات لازم از ماده 180 آبادانی روستاها را فراهم‌سازیم.

وی گفت: تأمین آب روستایی دغدغه همه مسئولان و نمایندگان بوده و قسمت اعظم کشور دچار بحران خشک‌سالی شده است.

وی افزود: بودجه آب روستایی وزارت نیرو نسبت به سال گذشته با افزایش 17 برابری برخوردار بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل توافق کردیم که 300 میلیارد ریال اعتبار و 30 هزار تن قیر به حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین اختصاص یابد.

وی گفت: 230 میلیارد ریال از این مبلع تخصیص‌یافته که مبلغ قابل‌توجهی است.

وی افزود: 9 هزار تن قیر از سوی بنیاد مسکن به حوزه انتخابیه اردبیل، نیر نمین و سرعین اختصاص‌یافته بود که دو هزار تن دیگر نیز به آن اضافه شده است.

حقیقت پور با اشاره به اینکه با توافقات انجام‌شده وزارت کشور برای شهرهای زیر 20 هزار نفر قیر رایگان اختصاص خواهد داد، بیان کرد: مجوز 500 تن قیر برای شهرداری نمین، 500 تن قیر برای شهرداری نیرو 200 تن برای شهرداری عنبران اخذ شده است.

وی گفت: ما تعهداتی داریم که باید به آن پایبند باشیم و یکی از آن‌ها اختصاص اعتبار برای بیمارستان نمین بوده و امسال نیز 25 میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته است.

وی افزود: بنا به درخواست شهردار نمین برای دیوار ساحلی نمین دو میلیارد ریال اختصاص داده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسئولان مربوطه با توجه به اولویت‌بندی طرح‌های که شامل آب، آب‌وخاک و طرح‌های هادی که با اختصاص اعتبار امسال به بهره‌برداری خواهند رسید، مشخص کنند تا از طریق ماده 180 اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی گفت: برای طرح فاضلاب شهری نمین سال گذشته 35 میلیارد ریال اختصاص داده بودیم و توافق شده بود که آب و فاضلاب شهری نسبت به اجرای شبکه اقدام کند.

حقیقت پور بیان کرد: علاوه بر اینکه با اعتبار موردنظر شبکه فاضلاب شهری در نمین اجرا نشده بلکه آن اعتبار برای غیر شهرستان نمین هزینه شده و برای تصفیه‌خانه پکیج خریداری شده است.

وی گفت: برخلاف توافقات صورت گرفته اقدام شده و اگر مسئول آب فاضلاب شهر نمین اعتبار موردنظر را عودت داده و نسبت به اجرای شبکه فاضلاب شهری اقدام کند، امسال نیز برای این طرح اعتبار اختصاص خواهیم داد.

ارسال نظرات