روز گذشته نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد: به زودی مذاکرات این کشور با شرکت‌های مجری پروژه انتقال گاز روسیه به ترکیه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۵۹۹۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از حریت، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه طی سخنانی اعلام کرد، مذاکرات روسیه با شرکت های مجری فاز اول خط لوله انتقال گاز این کشور به ترکیه به زودی آغاز خواهد شد.

مدودف تأکید کرد اجرای این خط لوله که جایگزین خط لوله منحل شده "سوث استریم" شده است، به نفع دو کشور خواهد بود.

این مقام روس از مذاکرات بین دولتی روسیه و ترکیه برای اجرای این خط لوله خبر داد و افزود به زودی گفتگو با شرکت‌ها برای آغاز ساخت این خط لوله برگزار خواهد شد.

نخست وزیر روسیه در این سخنان اعلام کرد که در کنار ترکیه کشورهایی نظیر لهستان، یونان، مقدونیه، و صربستان تمایل خود را برای مشارکت در این طرح را اعلام کرده اند.

مدودف اعلام کرد اولین قدم برای ساخت این خط لوله با تأیید دولت ترکیه برای آغاز بررسی های مهندسی ساخت این خط لوله در روز 22 ژوئن سال جاری برداشته شده است.

اجرای این خط لوله در روز 1 دسامبر سال گذشته و در سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه در کنار لغو اجرای خط لوله سوث استریم به صورت رسمی اعلام شد.

این خط لوله قرار است سالانه 63 میلیارد متر مکعب گاز را از به ترکیه و از مرز یونان به اروپا منتقل کند که در مسیر خود نیازی به عبور از اوکراین نخواهد داشت. 15.75 میلیارد متر مکعب از این ظرفیت توسط خود ترکیه دریافت خواهد شد.

ارسال نظرات