کارشناس اقتصاد سیاسی مصر تاکید کرد که با رفع تحریم‌های ایران عبور و مرور کشتی‌های ایرانی از کانال سوئز بیشتر می‌شود و این امر به رشد اقتصاد مصر کمک زیادی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۱۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ،مدحت شریف کارشناس اقتصاد سیاسی مصر  توافق هسته‌ای ایران با قدرتهای بزرگ را موضوعی بسیار خوب توصیف و تاکید کرد: رفع تحریم‌های اقتصادی ایران تا حد زیادی به رشد حرکت تجارت بین شرق و غرب از طریق کانال سوئز کمک و عبور کشتی‌های ایرانی از این کانال به اروپا و آفریقا را تسهیل می‌کند.

وی آزمایش موفقیت آمیز کانال جدید سوئز در هفته گذشته را موفقیتی برای شهروندان کشورش خواند و گفت: فرزندان مصر با پول و تلاش خود این کانال را در مدت زمانی کوتاه که از یک سال بیش‌تر نشد این کانال را احداث کردند.

شریف تصریح کرد: احداث کانال جدید سوئز تنها آغاز راه بوده است هنوز طرح‌های توسعه مسیر آب این کانال برای تبدیل آن به یک منطقه راهبردی طی سال‌های آتی وجود دارد که تاثیر اقتصادی بزرگی بر کشور مصر خواهد داشت و سطح معیشتی شهروندان مصری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در تاریخ 6 آگوست (15 مرداد) کانال جدید سوئز را برای کشتیرانی افتتاح خواهد کرد تا با افزایش ظرفیت و میزان واردات از طریق این کانال درآمد اقتصاد بحران زده این کشور بهبود پیدا کند.

بنا به این گزارش ، پروژه 72 کیلو متری جدید کانال سوئز شامل 37کیلومتر مسیر آب جدید و توسعه و عمیق‌سازی 35 کیلومتر دیگر در مسیر کانال قدیمی 145 ساله است.

پروژه 8 میلیارد دلاری توسعه کانال سوئز از ماه اوت سال 2014 به دستور رئیس جمهور مصر آغاز شد و در چارچوب آن کانال جدیدی به طول 72 کیلومتر به موازات کانال سوئز فعلی ساخته می‌شود. به گفته مقامات مصری، کانال جدید سوئز با دو برابر کردن ظرفیت آبراه فعلی، در کمتر از 10 سال درآمد این کشور را تقریبا سه برابر خواهد کرد. ارزش این پروژه 57 میلیارد پوند مصر معادل با 8 میلیارد دلار آمریکایی است.

ارسال نظرات