عضو كميسيون فرهنگي مجلس:

بسیج بايد در افزایش توانمندي هاي علمي كشور پیشگام باشد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و عضو ستاد پیگیری مطالبه‌های رهبری در موضوع تحوّل حوزه تاكيد كرد: باتوجه به ظرفيت‌هاي بالقوه كشور و نظام براي تبديل شدن به قدرت منطقه‌اي و بين‌المللي، مهم‌ترين مانع در مسير حركت علمي و توسعه كشور، ضعف در عزم و اراده‌ها است.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۲۰
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش كميته روابط عمومي و اطلاع‌رساني شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي دانشگاه‌هاي كشور،  حجت‌الاسلام نصر الله پژمانفر  در گفتگويي اظهار كرد: ظرفيت‌هاي داخلي ما به وي‍ژه در حوزه توليدات علمي بسيار قوي است و بايد بتوانيم اين ظرفيت ها را به منصه ظهور و مرحله عمل برسانيم.

نماينده مشهد و كلات در مجلس نهم بااشاره به بيانات مهم رهبري نظام در حركت پرشتاب علمي ادامه داد: با توجه به شتاب علمي كشور و همچنين دامنه توليدات علمي و محصولات دانش بنيان، يك چشم‌انداز واقع بينانه براي رسيدن كشور به قدرت اول منطقه در سال 1404 تعريف شده و بايد تلاش كنيم كاستي ها را جبران كرده و به اين قله برسيم.

عضو پيشين نهاد مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌ها، با بيان اينكه اين قدرت و اختيار براي ما وجود دارد كه بتوانيم كشور را به چنين جايگاهي برسانيم، افزود:  برگزاري نشست هايي همچون اجلاس بسيج اساتيد، كه گردهمايي نيروهاي علمي و ارزشي نظام است، تأثيرات مهمي در اين حوزه  خواهدداشت.

پژمانفر تاكيد كرد: بسيج همانطور كه در شاخه نظامي و جبهه‌هاي جنگ، پرچم‌دار بوده است، بايد در دفاع از باورهاي اسلامي و بارور كردن توانمندي هاي علمي كشور نيز پيشگام باشد.

گفتني است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی و شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از  2هزار  استاد و نخبگان دانشگاهی ، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظرات