مدیرکل صادرات گمرک ایران

پیشنهاد استفاده از تعرفه ترجیحی برای صادرات کالا به عراق/ دلایل کاهش صادرات ۳ ماهه

مدیرکل صادرات گمرک ایران گفت: با توجه به افزایش حقوق ورودی کالا به عراق پیشنهاد شده تا از تعرفه ترجیحی برای صادرات به این کشور استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۲۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ،حسن علیدوستی  با اشاره به بسته حمایت از تولید گمرک اظهار داشت: در سال جاری 21 مورد تسهیلات جدید برای صادرکنندگان وضع شده است تا شرایط صادرات بیش از پیش در بخش گمرک تسهیل شود.

مدیرکل صادرات گمرک ایران با بیان اینکه صادرات کشور طبق آمارها در 3 ماهه امسال کاهش یافته است، تصریح کرد: دلایل گوناگونی برای این موضوع وجود دارد، البته همه اینها احتمال است و نمی‌توان قطعیت به آن داد. بخشی از کاهش صادرات به عراق مربوط به ناامنی داخلی این کشور بوده و همچنین موضوع برداشته شدن تحریم‌ها و توافقات هسته‌ای از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش صادرات است.

وی تأکید کرد: وضعیت اقتصاد جهانی باعث شده قیمت بسیاری از کالاها اُفت کند و در بازارهای جهانی ارزان‌تر فروخته شود و این موضوع نیز از دلایل کاهش ارزش صادرات می‌تواند قلمداد شود.

علیدوستی با اشاره به افزایش حقوق ورودی کالا به کشور عراق بیان کرد: این موضوع قانون بوده و در مقاطعی تعلیق می‌شود. درحال حاضر نیز مسئولان سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت پیشنهادهایی را در این زمینه مطرح کردند.

مدیرکل صادرات گمرک یادآور شد: منعقد کردن تعرفه ترجیحی و یا مستثنی شدن کالاهای ایرانی از موضوع این قانون جزء پیشنهادات مطرح‌شده است و همچنین افزایش پلّکانی هر 6 ماه 2 درصد و یا سالی 4 درصد در برابر چند برابر شدن یکباره این حقوق ورودی مطرح است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار