قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: هنوز سهم صندوق از پول‌های بلوکه در خارج کشور مشخص نیست.
کد خبر: ۸۵۴۶۰۲۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سیدمحمد قاسم حسینی  با بیان اینکه هنوز به طور دقیق سهم صندوق توسعه ملی از دلارهای نفتی آزاد شده مشخص نیست، اظهار داشت:‌ البته هنوز این پول‌ها آزاد نشده که بخواهیم راجع به سهم صندوق به صورت دقیق صحبت کنیم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی در خصوص پرداخت مالیات 10 هزار میلیارد تومانی برای عملکرد سال‌های گذشته به سازمان امور مالیاتی بیان داشت: این مالیات از محل تسعیر ارز بوده و در سال جاری به قانون تبدیل شد تا فعالیت‌های از این محل معاف از مالیات باشد.

وی در پاسخ به این سوال که قانون معافیت مالی تسعیر ارز آیا مشمول عملکرد سال 91 و پرداخت مالیات 10 هزار میلیارد تومانی این صندوق می‌شود، تصریح کرد: اداره کل قوانین مجلس تاکید کرده که این قانون عطف به ماسبق می‌شود و اگر ایرادی به آن گرفته شد از مراجع ذیصلاح استفساریه خواهیم کرد، بنابراین مالیات 10 هزار میلیارد تومانی معاف از پرداخت است.

حسینی در پاسخ به این سوال که از محل فعالیت‌های اقتصادی چه میزان مالیات توسط صندوق پرداخت شده است،‌ گفت: این فعالیت‌ها مشمول مالیات بوده و هر آنچه سود در صورت‌های مالی وجود داشته باشد، قابل پرداخت است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی ادامه داد: صورت‌های مالی سال 91 تهیه شده و برای عملکرد سال 92 نیز تا چند روز آینده نهایی می‌شود و صندوق مانند دیگر دستگاه‌ها 25 درصد از سود عملیاتی خود را مالیات می‌پردازد.

ارسال نظرات