پارک آبخیز سرعین احداث می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از احداث پارک آبخیز سرعین به عنوان یک ظرفیت مناسب در حوزه گردشگری و توانمندی بهتر در این عرصه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۷۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهامت هدایت در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: قرار است پارک آبخیز سرعین بعد از ابلاغ طرح نهایی در این حوزه تا 10 روز آینده ابلاغ شده و مطالعات اولیه و نهایی برای حوزه اجرا به متولیان امر واگذار شود.

وی افزود: این پارک آبخیز در 12 هزار هکتار از عرصه‌های ملی در این منطقه شامل قله سبلان تا ویند کلخوران و مراتع ییلاقی سبلان را در بر‌می‌گیرد که در آن طرح‌های مختلفی نیز اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: پروژه ذخیره آب،‌ آب‌سازی و همچنین طرح‌های در راستای حفاظت از منابع آب و جلوگیری از نفوذ آب به سطح زیر‌زمینی به سرعت به انجام می‌رسد که قطعاً در این زمینه به مشارکت‌های مردمی نیازمندیم.

هدایت تصریح کرد: با واگذاری که به مردم در این حوزه انجام می‌شود توسعه باغ به ویژه باغات مثمر انجام شده و امکان بهره‌گیری از این ظرفیت پارک آبخیز برای گردشگران و مسافران فراهم می‌آید.

این مسئول احداث این پارک را در تقویت اکوتوریسم و جذب گردشگران و مسافران بی‌شمار یادآور شد و گفت:‌ از قله سبلان تا ویند کلخوران و مناطق اطراف برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که به یقین عملیاتی شدن آن زمینه حفاظت بیشتر از منابع آب و خاک را به وجود می‌آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با تامین منابع اعتباری و همکاری که دستگاه‌های مختلف به ویژه مسئولان شهرستان سرعین انجام می‌دهند بستر و زمینه بهتری برای این کار فراهم آید.

تخریب مراتع در بیله‌سوار بسیار زیاد است

هدایت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه حفاظتی بیان کرد: ما کمیته‌های صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی را تشکیل دادیم تا جلوی تخریب بر اثر فعالیت اکتشافی معادن و تضعیف مراتع گرفته شود.

وی با اذعان به بالا بودن تخریب مراتع در شهرستان بیله‌سوار افزود:‌ ما سه اکیپی را در این شهرستان در زمان بارش‌ها و آغاز فصل کاری به کار می‌گیریم تا جلوی تخریب اراضی ملی و مراتع به خاطر سوء‌استفاده عده‌ای گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشکیل پرونده قضایی و معرفی 37 نفر به مراجع قضایی خبر داد و یادآور شد: 115 پرونده حقوقی به دلیل تکرار در تخریب‌ها در این شهرستان شکل گرفته است که تخریب‌کنندگان به پرداخت 11 میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌اند.

هدایت با اشاره به از جذب 50 نیروی جدید در اداره کل منابع طبیعی به دنبال آزمون استخدامی سال‌های گذشته عنوان کرد: ما همچنان در بخشی از حوزه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی گفت: در سفر اخیر معاون وزیر جهاد کشاورزی تلاش کردیم تا در احیای فندقلو دو پروژه مهم را اجرا کنیم که شامل تولید نهال فندق و اجرای طرح جنگل‌کاری در تولید این محصول است که با مشارکت خود مردم و ایجاد فرصت اشتغال برای افراد بیکار انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: هزینه نگهداری و بهره‌برداری از آن بر عهده خود مردم است که این کار خود از تخریب جنگل و یا قاچاق چوب جلوگیری خواهد کرد.


ارسال نظرات