رونمایی از 10 طرح جهانی فرش اصیل اردبیل

عصر امروز و با حضور رئیس ملی فرش ایران و جمعی از مسئولان در کنار افتتاح نمایشگاه فرش دستباف از 10 طرح فرش اصیل اردبیل که به ثبت جهانی رسیده است، رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۷۹
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱

میر اعلا سیدی، مسئول اداره فرش اردبیل در گفت‌و گو با خبرگزاری بسیج از اردبیل اظهار داشت: از سال‌های پیش طرح‌های خودمان را به مرکز فرش ارائه کرده بودیم تا با برند فرش اردبیل به ثبت جهانی برسد که این اتفاق مبارک رخ داده است.

میر اعلا سیدی گفت: تمامی این طرح‌ها که در 10 عنوان برجسته به ثبت جهانی رسیده است، عصر امروز همزمان با افتتاح نمایشگاه فرش دستباف اردبیل رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرش اردبیل از اصالت و تاریخ کهن برخوردار است که با رج‌شمار 20 تا 40 در سطح کشور و دنیا معروف است، افزود: با ثبت این 10 طرح برجسته فرش استان اردبیل به عنوان 10 اثر جهانی امیدواریم بیش از این پیشینه و تاریخ کهن فرش این مرز و بوم معرفی شود.

مسئول اداره فرش اردبیل تصریح کرد:‌ عصر امروز همچنین با حضور کارگر رئیس ملی فرش ایران و برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی نهمین نمایشگاه فرش دستباف استان اردبیل در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل رونمایی خواهد شد.

سیدی ادامه داد: این نمایشگاه از امروز تا 9 مرداد سال جاری برپا خواهد بود که علاقه‌مندان در این مدت شش روز می‌توانند از ساعت 4 عصر تا 10 شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

این مسئول با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از آخرین تولید فرش دستباف در استان اردبیل وجود ندارد، یادآور شد: به دلیل حمایت‌های ضعیفی که در گذشته از صنعت فرش صورت گرفته چندان آمار دقیقی را از تولید فرش اردبیل نداریم و امیدواریم با تفاهم‌نامه اخیری که بین اتحادیه فرش با فعالان دیگر این حوزه در پرداخت تسهیلات و برخی حمایت‌ها انجام می‌شود زمینه برای حرکت‌های تحول‌آفرین در این حوزه فراهم آید.

ارسال نظرات