موزه هنرهای معاصر اردبیل راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا موزه هنرهای معاصر در اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۸۳
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، طاهر شریفی صبح امروز در مراسم گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد عرفانی در سالن خطایی اردبیل اظهار کرد: آثار هنرمندان ما آثار برجسته، شایسته و بی‌نظیر است که ضروری است در جمع‌آوری این آثار و نشان دادن آن به صورت کامل و جامع به مخاطبان و علاقمندان موزه هنرهای معاصر در اردبیل راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: قطعاً با راه‌اندازی این موزه ما می‌توانیم در همه حوزه‌های هنری و فرهنگی آثار ارزشمند بر جای مانده را به دست هنرمندان جمع‌آوری کرده و در این موزه فاخر آنها را به صورت دائمی به نمایش بگذاریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه همچنان برنامه‌ها در قالب روز اردبیل برگزار می‌شود، اما به دلیل گستردگی این برنامه‌ها تصمیم گرفتیم تا در طول این هفته برنامه‌های گرامیداشت روز اردبیل برگزار شود، گفت: ما در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای خواستار ثبت روز اردبیل در تقویم رسمی و ملی شدن این روز شدیم تا بتوانیم جایگاه و عظمت اردبیل را با توجه به تاریخ،‌ تمدن و هویت بی‌نظیر و پیشینه بسیار غنی به دنیا معرفی کنیم.

شریفی با بیان اینکه قطعاً با این ثبت ملی و نامگذاری روز اردبیل در تقویم‌ها همزمان با سالروز تأسیس سلسله صفویه حرکتی ماندگار به انجام می‌رسد، افزود: تأسیس این سلسله تأثیرگذار نقطه عطف تاریخی را در تحولات ملی و بین‌المللی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: یکی از نتایج و خروجی‌های شایسته این تغییر و تحولات یکپارچه‌سازی کشورمان تحت لوای مکتب اسلام و تشیع بود که جلوی بسیاری از هجمه‌ها علیه این کشور گرفته شد، به طوریکه حکومت واحد مقتدر و شایسته در این کشور شکل گرفت.

شریفی اضافه کرد: ‌بعد از اسلام برای اولین بار حکومت صفوی توانست یک نظام متحد و یکپارچه را با برچیدن دولت‌های کوچک و ملوک‌الطوایفی فراهم آورد و زمینه هویت ملی را برای این سرزمین شکل دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم نامگذاری روز ملی اردبیل در سالگرد تشکیل سلسله صفویه و خدمات ماندگاری که انجام دادند، حرکتی خوب و شایسته باشد تا در سایر حوزه‌ها نیز از ثمرات و نتایج این حرکت بی‌بدیل استفاده کنیم.

شریفی به تمرکز برنامه‌ها در اردبیل و کم‌رنگ بودن آن در سایر شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: اگر تمرکزی را نیز شاهد هستیم به دلیل پا گرفتن برنامه‌های روز اردبیل در چند سال اخیر است که قطعاً آرام آرام سال‌های آینده در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌های مناسبتی روز اردبیل با تنوع خاصی برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار