دوران پسا تحریم، فرصتی برای توسعه استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: شرایط پسا تحریم فرصت مناسبی به وجود آورده تا بتوانیم سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، گردشگری، اقتصادی و صنایع تبدیلی را افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۵۴۶۱۸۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیجاز اردبیل، مجید خدابخش در مراسم گرامیداشت روز ملی اردبیل و آغاز بکار خانه استان با بیان اینکه بخشی از منطقه می تواند با استفاده از صنایع تبدیلی به توسعه و اشتغالزایی کمک کند، افزود: بدون شک توسعه استان در بخش های مختلف صنعتی از شانس بیشتری برخوردار است و افزایش فعالیت های صنعتی و شرکت های صنایع دانش بنیان در افزایش متوسط درآمدهای مردم این منطقه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: متوسط درآمد مردم در استان اردبیل نصف متوسط کشوری است؛ 35 درصد مردم در بخش کشاورزی فعالیت می کنند و درآمد فروش ناشی از محصول گندم حدود شش هزار میلیارد ریال می شود که ارزش افزوده چندانی ندارد در حالی که تنها یک کارخانه خودروسازی می تواند سالانه بیش از 20 هزار میلیارد ریال فروش داشته باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: بخش کشاورزی نمی تواند زیربنای محور توسعه در استان باشد از این رو دولت تدبیر و امید از هر گونه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در این استان حمایت می کند و هم اکنون با اطمینانی که برای سرمایه گذاران به وجود آمده 20 پروژه سرمایه گذاری با هدف توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان استان در دست اجراست.

او ادامه داد: در این ارتباط از برخی سرمایه گذاران خارجی در حوزه گردشگری دعوت شده به طوری که هم اکنون با راه اندازی پل معلق در مشگین شهر و افزایش رفت و آمد گردشگران به این منطقه، ساخت یک هتل پنج ستاره نیز توسط سرمایه گذار ترکیه ای در دست اقدام قرار گرفته است.

خدابخش با بیان اینکه صنعت گردشگری از ظرافت های خاصی برخوردار است و نباید بگذاریم گردشگری ناراضی استان را ترک کند، گفت: دولت از طرفی با بهبود فضای کسب و کار از هر گونه سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان اردبیل حمایت می کند، ضمن آنکه مسوولان استان تلاش خواهند کرد مشکلات سرمایه گذاران را برطرف کنند تا بخش خصوصی با رغبت بیشتری در استان حضور یابد.

وی از تقدیم لایحه دولت مبنی بر تشکیل منطقه آزاد بیله سوار به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تمام مراحل تشکیل این منطقه آزاد تجاری و صنعتی در دولت انجام شده و امیدواریم با مصوبه مجلس و آغاز بکار آن شاهد توسعه پایدار اقتصادی و گردشگری در استان باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه به موقعیت استان اردبیل در بین کشورهای آسیای میانه و جاده ابریشم اشاره کرد و افزود: در حالی که روسیه سالانه بیش از 60 میلیارد دلار مواد غذایی وارد می کند که بیش از چهار میلیارد دلار آن مواد لبنی است؛ استان از این ظرفیت هیچ استفاده نمی برد در حالی که با رعایت استانداردهای جهانی باید از ظرفیت های صادراتی مواد لبنی و غذایی به کشورهای منطقه، فعالان اقتصادی استان حداکثر استفاده را ببرند.

او در ادامه بر افزایش میزان اشتغالزایی در استان تاکید کرد و گفت: جامعه بیکار نیازمند ایجاد فرصت های جدید اشتغال است و اگر نتوانیم برای بیکاران اشتغالزایی کنیم، منطقه از این مساله بسیار لطمه خواهد خورد و این مهم تنها با تسهیل سرمایه گذاری در استان عملی است.

ارسال نظرات