خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نخستین همایش دوسالانه حرم های مطهر و امامزادگان واجب التعظیم در دهه کرامت امسال در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۱۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت الله اسدالله ایمانی ، در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز افزود:چهار سال پیش طرح تدوین دانشنامه احمدی و محمدی(ع) مطرح و مقرر شد برای تهیه این دانشنامه ، همایش های دوسالانه با موضوع حرم های مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، محمدبن موسی(ع) و سید علاءالدین حسین(ع) در شیراز برگزار شود.

وی ادامه داد:امسال نخستین همایش در این زمینه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و متعاقب اعلام قراخوان برای ارسال مقاله به این همایش ، 80 مقاله با موضوع امامزادگان شیراز و فارس برگزیده شد و مجموع این مقاله ها در قالب دو جلد کتاب هر یک مشتمل بر حدود 400 صفحه به چاپ رسیده است .

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: بی شک این همایش در سال 96 که دومین سال برگزاری آن خواهد بود به شیوه ای باشکوه تر و اثرگذارتر برگزار خواهد شد.

آیت الله ایمانی اظهارداشت: آثار برگزیده این همایش دوسالانه به عنوان پشتوانه ای ارزشمند برای حرم های مطهر و منابع تدوین دانشنامه احمدی و محمدی (ع) در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای نشر فرهنگ کرامت در جامعه با نگرش به سبک زندگی الگوهای برجسته دینی است و باید همگان از این دهه به بهترین نحو بهره گیریم.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب ادامه داد: مردم ما بر اساس فطرت خود علاقه و ارادات خالصانه ای به حرم های مطهر(ع) در کشور دارند، با توجه به این امر مهم خواص جامعه باید در دهه کرامت ، دین خود را به بهترین شیوه نسبت به ائمه اطهار (ع) و خاندان نبوت ایفا کنند.

وی افزود:برنامه های دهه کرامت باید با تمرکز بر فعالیت های معرفتی در کشور برنامه ریزی شود به گونه ای که اجرای برنامه ها در این دهه درکشور در افزایش معرفت و معنویت مردم موثر باشد.

در سال جاری این دهه از 25 مرداد جاری آغاز می شود و تا چهارم شهریور ادامه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها