خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از برگزاری همایش حماسه "مرصاد" در کرمانشاه با حضور مسئولان لشگری و کشوری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۴۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه و به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، مرادعلی محمدی اظهار کرد: همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، برنامه‌هایی در سطح استان توسط سازمان‌ها و مراکز مختلف برگزار می‌شود.

محمدی مهمترین این برنامه‌ها را برگزاری همایش بزرگ حماسه مرصاد در حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه با سخنرانی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: در این مراسم از کتب دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز رونمایی می‌شود.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد در مورد این حماسه عظیم گفت: سوم مرداد ماه سال1367 ستون نظامی منافقین با حمایت کامل ارتش بعث عراق و با خیال خام تصرف تهران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از محور خسروی-قصرشیرین-سرپل‌ذهاب وارد خاک ایران اسلامی شده و پس از عبور از شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و کرندغرب وارد شهر اسلام‌آبادغرب شده و کشتار فجیعی را از مردم غیرنظامی انجام داده و تا گردنه حسن‌آباد در 20 کیلومتری شهر اسلام‌آبادغرب پیش‌روی کردند.
 
به گفته این مسئول، در این گردنه با مقاومت‌های اولیه رزمندگان اسلام مواجه و در نتیجه پیش‌روی آن‌ها متوقف شد ولی در ابتدای روز چهارم با هجوم خود به سمت کرمانشاه و تنگه چهارزبر پیش‌روی خود را شروع کرده و در تنگه چهارزبر با مقاومت جانانه نیروهای اسلام روبه‌رو شده و در نتیجه تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

محمدی گفت: پس از ورود منافقین به تنگه چهارزبر رزمندگان اسلام در تاریخ پنجم مرداد عملیاتی را با عنوان "عملیات مرصاد" و با رمز مبارک "یا علی ابن ابی‌طالب(ع)" علیه منافقین در محورهای مختلفی از جمله محور کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب، محور لرستان به اسلام‌آبادغرب و محور ایلام به اسلام‌آبادغرب در حالیکه عقبه دشمن به‌وسیله عملیات هلی‌برن رزمندگان اسلام مسدود شده بود آغاز کردند.

وی افزود: رزمندگان اسلام در این عملیات شجاعانه بر آن‌ها یورش برده و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بالگردهای هوانیروز در عملیات برق‌آسای خود خودروها، نفربرها و سایر تجهیزات نظامی آن‌ها را به آتش کشیده و نسبت به هلاکت رساندن منافقین اقدام کردند.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی را دارای نقش مهم و اساسی در این عملیات در هدایت خلبانان هوانیروز برای انهدام تجهیزات دشمن عنوان کرد.
 
وی بیان داشت: در این عملیات تعداد یک‌هزار و 523 نفر از منافقین کشته، 2 هزار و 300 نفر زخمی و 305 نفر نیز اسیر شدند و بیشتر امکانات آنان منهدم شد یا به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.


ارسال نظرات