خبرهای داغ:
محمدی
معاون اتحادیه آرایشگران زنانه اصفهان مطرح کرد
معاون اتحادیه آرایشگران زنانه اصفهان درباره تعداد آرایشگاه‌های زنانه زیرزمینی اصفهان گفت: آمار کاملی از این واحدها در دسترس نیست اما به طور قطع آمار این واحدهای غیرمجاز از تعداد واحدهای مجاز بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۴۶۲۶۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، پروین محمودی اظهار کرد: در سال 90 با ارسال نامه‌ای به اتاق اصناف مرکز استان اصفهان و سایر نهادهای مربوطه اشباع شدن اصفهان از آرایشگاه‌های زنانه را اعلام کرده و خواستار محدودیت صدور مجوز در این اتحادیه شدیم.

وی با بیان اینکه مسئولان، آرایشگاه‌ها را جزو مشاغل خانگی به حساب می‌آورند، افزود: مسئولان معتقدند آرایشگری شغل بسیاری از زنانبدسرپرست، بی‌سرپرست و اقشار آسیب‌پذیر است و نباید محدودیتی در این زمینه قائل شد.

معاون اتحادیه آرایشگران زنانه اصفهان ادامه داد: در سال 86 نیز شرط فاصله صنفی حداقل 500 متر را برای واحدهای صنفی این اتحادیه لغو کردند تا امروز شاهد وضعیت بد کنونی باشیم.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل جدی افزایش نامتناسب تعداد آرایشگاه‌های زنانه مجاز و غیر مجاز را آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: شرایط بسیار آسانی برای اخذ گواهینامه مقدماتی آرایشگری با کمترین هزینه در این مؤسسه‌ها فراهم شده که فرد را با حداقل آموزش‌های لازم و با کمترین مهارت روانه بازار کار می‌کند.

محمودی تصریح کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها ما نیز موظف به صدور جواز کسب بر اساس گواهی‌نامه مقدماتی برای متقاضیان هستیم.

وی با تأکید بر بازنگری قوانین نظام صنفی کشور گفت: برای صدور مجوز سطح سواد، سابقه کار نیاز نیست و این یک معضل جدی در صنف آرایشگران زنانه است.

معاون اتحادیه آرایشگران زنانه اصفهان اظهار کرد: روزانه به وفور شکایات متعددی از سوی مردم درباره کیفیت و نحوه کار آرایشگران غیرمجاز و مجاز به اتحادیه گزارش می‌شود که ناشی از عدم مهارت آرایشگران در ارائه خدمات است.

وی همچنین درباره تعداد آرایشگاه‌های زنانه زیرزمینی و غیرمجاز اصفهان افزود: آمار کاملی از این واحدها در دسترس نیست اما به طور قطع آمار این واحدهای غیرمجاز از تعداد واحدهای مجاز بیشتر است.

انتهای پیام / 63042 /

ارسال نظرات
پر بیننده ها