مراسم گرامیداشت چهارم مرداد ماه که به مناسبت تشکیل حکومت صفویه از سوی شاه اسماعیل صفوی به نام روز ملی اردبیل نامیده شده در تالار شمس عطار مجتمع فدک این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۴۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این مراسم گفت: روز اردبیل نه فقط به این شهرستان و نه فقط به این استان بلکه متعلق به تمام مردم ایران اسلامی است.

کریم حاجی زاده افزود: شاه اسماعیل صفوی در چنین روزی تمام اقوام غیور ایران زمین را گرد هم آورد و با تشکیل سلسله صفویه یک کشور یکپارچه و مقتدر را با اتحاد اقوام ساکن در این سرزمین بنیان نهاد و به همین خاطر روز اردبیل به تمام مردم مسلمان ایران تعلق دارد.

او اظهار کرد: شاه اسماعیل صفوی با ترویج تفکر مبتنی بر مذهب و زبان ، گسل های بین قومی را در ایران از میان برداشت و اکنون نیز در دورانی که بیگانگان و بدخواهان با ترویج اختلاف ها میان اقوام قصد رسیدن به اهدافشان را دارند تداوم پیروی از چنین تفکری نیاز است.

وی اظهار کرد: باید اندیشه های صفویه را به عنوان یک ثروت ارزشمند شناخته و از این میراث ارزشمند پاسداری نماییم.

به گزارش ایرنا ، سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل نیز در این مراسم گفت: همان گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند سلسله صفویه با تشکیل کشور مقتدر و متحد و نیز معرفی و ترویج مذهب شیعه به ایران عزت داده اند.

کمال الدین پیرموذن افزود: روز اردبیل علاوه بر مرکز این استان به تمام مردم انقلابی و شهید پرور ساکن در سایر شهرستان های این استان و حتی به تمام هم میهنان عزیز ایرانی تعلق دارد.

وی گفت: از روز اردبیل باید برای توسعه این استان ، جبران عقب ماندگی های منطقه و رسیدن مردم شریف آن به خواسته های برحقشان بهره ببریم.

وی اظهار امیدواری کرد نمایندگان استان اردبیل همراه با دیگر نمایندگان حاضر در مجلس به موضوع تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده را به صورت جدی توجه کرده و با تصویب آن به رسیدن این استان به جایگاه شایسته خود در کشور کمک کنند.

اجرای موسیقی و پخش کلیپ از ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان اردبیل از برنامه های جنبی اجرا شده در این مراسم در حضور چند نفر از شخصیت های فرهنگی کشورهای همسایه بود.

ارسال نظرات