مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: با پیگیری مسئولان استان و مدیریت درمان تعویض عمل مفصل در بیمارستان سبلان اردبیل انجام می‌شود که این امر یکی از مطالبات دیرینه مردم اردبیل بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۶۳۷۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

مهدی نیک سیرت، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج از اردبیل، با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن با اعتبار 2 میلیارد و 560 میلیون تومان فردا در بیمارستان سبلان اردبیل نصب شد، اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن خریداری شده از نظر مارک و برند بسیار باکیفیت بوده و راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان سبلان اردبیل ارائه خدمات به بیماران را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان سبلان هفت نیروی پزشکی و پرستاری نیازمند است که در حال حاضر قرار است از نیروهای بیمارستان‌های دیگر برای راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان سبلان استفاده شود و با توجه به تصمیمات گرفته شده بعد از برگزاری آزمون نیروهای جدید به بیمارستان سبلان اردبیل اضافه می‌شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بیان کرد: راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان سبلان یکی از خواسته و مطالبات اصلی مردم بود که نبود این دستگاه باعث مشکلات زیاد برای بیماران شده بود ومتأسفانه بسیاری از بیماران به دلیل نبود دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان‌های دیگر مراجعه می‌کردند که این امر نیز مشکلات فراوانی را داشت.

نیک سیرت بیان کرد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال با اعتبار 400 میلیون تومان به زودی در بیمارستان سبلان اردبیل راه‌اندازی می‌شود و با راه‌اندازی این دستگاه خدمات ارائه شده به بیماران به نحو مناسب خواهد بود و بی شک این امر رضایت بیماران را به دنبال خواهد داشت.

سه بخش بیمارستان سبلان اردبیل نوسازی شده است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: سه بخش اطفال، جراحی عمومی مردان و جراحی عمومی زنان بیمارستان سبلان اردبیل به شکل استاندارد و شیک نوسازی شده است و قرار است دو بخش دیگر نیز تا پایان امسال نوسازی شود و هم‌اکنون بخش‌های بیمارستان سبلان اردبیل بسیار استاندارد و مطلوب هستند .

نیک سیرت با اشاره به اینکه بیمارستان سبلان اردبیل قدمتی 20 ساله دارد گفت: برای نوسازی این بیمارستان اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و این بیمارستان تا پایان امسال نوسازی می‌شود تا بیماران از وضعیت ارائه خدمات در این بیمارستان رضایت مطلوبی داشته باشند و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی بیان کرد: مراکز درمانی و تخصصی مشگین شهر، خلخال و گرمی نیز به طور استاندارد نوسازی شده است و هیچ نوع مشکلی در ارائه خدمات این مراکز به بیماران وجود ندارد و براساس برنامه‌های انجام شده این مراکز به دستگاه‌های نوین درمانی و بهداشتی مجهز شده‌اند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان سبلان در ورودی استان اردبیل قرار دارد تعداد مراجعین به این بیمارستان بسیار بالا بوده و ورودی و محوطه این بیمارستان با همکاری شهرداری و شورای شهر به شکلی زیبا ساماندهی شده تا بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان مشکلاتی نداشته باشند.

نیک سیرت بیان کرد: بیمارستان سبلان اردبیل و بیمارستان ارس پارس‌آباد براساس ارزیابی وزارت بهداشت و درمان جز بیمارستان‌های درجه یک مثبت محسوب می‌شوند و اورژانس بیمارستان سبلان اردبیل جز 6 اورژانس برتر کشور به حساب می‌آید که این امر نشان از ارائه خدمات بهتر درمانی و بهداشتی بیمارستان سبلان است.

206هزار و723 نفر در مجموعه مدیریت درمان استان به صورت سرپایی ویزیت شده‌اند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: در چهار ماهه امسال 206 هزار و 723 بیمار به صورت سرپایی در مجموعه مدیریت درمان استان ویزیت شده‌اند که این امر در چهار ماهه سال گذشته 156 هزار و 961 نفر بوده که نشان می‌دهد میزان مراجعین به مجموعه مدیریت درمان استان 31 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

نیک سیرت بیان کرد: تعداد ویزیت بیماران توسط پزشکان متخصص در مدیریت درمان اردبیل در چهارماه امسال 30 هزار و 918 مورد بوده است که این امر نسبت به زمان مشابه سال گذشته 81 درصد افزایش یافته است و یکی از اقدامات بسیار اساسی مدیریت درمان اردبیل اسکان پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های سبلان و ارس پارس‌آباد بوده تا این پزشکان به صورت 24 ساعته به بیماران ارائه خدمات کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان زایمان به صورت سزارین امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است گفت: مجموعه مدیریت درمان اردبیل با برنامه‌های اساسی در راستای کاهش زایمان به صورت سزارین گام برداشته است و در این راستا زایمان طبیعی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل تصریح کرد: در چهار ماهه امسال 164 هزار و 456 بیمار توسط پزشکان عمومی ویزیت شده‌اند که این امر در زمان مشابه سال گذشته 133 هزار و 164 مورد بوده که نشان از افزایش 23 درصدی ویزیت پزشکان عمومی نسبت به سال گذشته است.

نیک سیرت تصریح کرد: در چهار ماهه امسال 11 هزار و 349 نفر توسط مدیریت درمان اردبیل ویزیت دندانپزشکی شده‌اند که این امر نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش یافته است که نشان از افزایش خدمات دندانپزشکی به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه امسال 5 هزار و 462 بیمار در مجموع مدیریت درمان اردبیل بستری شده‌اند گفت: این آمار در چهار ماهه سال گذشته 4 هزار و 953 مورد بوده که نشان از افزایش 10 درصدی بیماران بستری نسبت به سال گذشته می‌باشد.

عمل جراحی تعویض مفصل در بیمارستان سبلان اردبیل انجام می‌شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: با پیگیری مسئولان استان و مدیریت درمان تعویض عمل مفصل در بیمارستان سبلان اردبیل انجام می‌شود که این امر یکی از مطالبات دیرینه مردم اردبیل بوده است که با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت مسئولان محقق شد.

نیک‌‌سیرت بیان کرد: متأسفانه در گذشته بیمارانی که برای عمل مفصل به بیمارستان سبلان مراجعه می‌کردند با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند و با انجام این عمل در بیمارستان سبلان علاوه برکاهش هزینه کلان بیماران این عمل به صورت کوتاه مدت و سریع انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 400 پزشک متخصص در رده‌های درمانی در بیمارستان‌های مدیریت درمان اردبیل مشغول فعالیت هستند گفت: از نظر وجود پزشکان متخصص هیچ مشکلی در اردبیل نیست و پزشکان متخصص به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

نیک‌سیرت با اشاره به اینکه اتاق عمل بیمارستان سبلان به شکل ویژه و استاندارد طراحی شده است گفت: اتاق عمل بیمارستان سبلان از شیک و استانداردترین اتاق عمل بیمارستان‌های کشور بوده که رضایت بیماران بستری شده در این بیمارستان را به دنبال داشته است.

11 هزار و 200 بیمار در درمانگاه تخصصی گرمی به صورت رایگان ویزیت شده‌اند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان با اشاره به افتتاح درمانگاه تخصصی شهرستان گرمی گفت: در دو ماهه امسال 11 هزار و 200 بیمار در درمانگاه تخصصی شهرستان گرمی به صورت رایگان ویزیت شده‌اند و قرار است واحد دندانپزشکی درمانگاه تخصصی شهرستان گرمی به زودی راه‌اندازی شود.

نیک‌سیرت بیان کرد: دو درمانگاه تخصصی نیز در شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال به صورت شبانه‌روزی به بیماران و مراجعه‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند گفت: ایجاد مراکز تخصصی درمانی در شهرهای بالای 20 هزار نفر و مناطق محروم از الویت‌های مدیریت درمان است .

وی تصریح کرد: در صورتی که مشکل واگذاری زمین در شهرستان نمین برطرف شود به زودی کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در این شهرستان به زمین زده می‌شود تا نگرانی‌های مردم منطقه برطرف شود.

وی بیان کرد: اعتبارات مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته است و این اعتبارات بیشتر در راستای نوسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های نوین و پیشرفته علمی و کیفی‌سازی خدمات ارائه شده هزینه می‌شود.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان بیان کرد: کمبود تخت‌های آی سی یو و سی سی یو از مشکلات اساسی بیمارستان‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان بود که در سال گذشته با پیگیری‌های مسئولان استان دو تخت آی سی سی یو به بیمارستان‌های اردبیل اضافه شد.

ساختمان جدید مدیریت درمان و تأمین اجتماعی اردبیل تا پایان سال افتتاح می‌شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: ساختمان جدید مدیریت درمان تأمین اجتماعی اردبیل با اعتبار 10 میلیارد تومان در خیابان معلم اردبیل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی این پروژه روند صعودی به خود گرفته و در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نیک‌سیرت بیان کرد: ساختمان فعلی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان به صورت استیجاری بوده که این امر مشکلات زیادی را به دنبال داشته است که امیدواریم با افتتاح ساختمان جدید شاهد تحول عظیمی در مدیریت درمانی و تأمین اجتماعی استان باشیم.

وی از ارتقاء هلدینگ بیمارستان سبلان اردبیل خبر داد و افزود: با ارتقاء هلدینگ بیمارستان سبلان کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران مراجعه کننده افزایش می‌یابد که بی شک این امر رضایت مراجعه‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی اردبیل بیان کرد: با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده کلنگ احداث درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل در مساحت هزار و 200 متر مربع در محوطه این بیمارستان به زمین زده می‌شود و با راه‌اندازی این درمانگاه بخش سرپایی و بستری بیمارستان سبلان مجزا می‌شود تا تراکم مراجعه‌کنندگان در بیمارستان وجود نداشته باشد.

نیک‌سیرت با اشاره به کمبود فضای بیمارستان ارس پارس‌آباد مشکلات به وجود آمده در این زمینه گفت: با تصمیمات اتخاذ شده قرار است ساختمان شعبه تأمین اجتماعی پارس‌آباد به بیمارستان ارس ملحق شود تا مشکلات به وجود آمده در فضای بیمارستان ارس پارس‌آباد برطرف شود.

600 میلیون تومان برای خرید آمبولانس به استان اردبیل اختصاص داده شده است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: 600 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و نوسازی اورژانس مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اختصاص داده شده است که در این راستا سه دستگاه آمبولانس پیشرفته توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی اردبیل خریداری شده و به ناوگان اورژانس بیمارستان‌های استان افزوده شده است.

نیک‌سیرت بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر پارس‌آباد و گرمی نیز از اورژانس‌های استاندارد و پیشرفته برخوردار هستند و هیچ نوع فرسودگی در بین ناوگان اورژانس بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان وجود ندارد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده پزشکان متخصص در بخش‌های بی‌هوشی متخصص زنان و جراحی عمومی در بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس‌آباد اسکان یافته است و این پزشکان به صورت 24 ساعته به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بیان کرد: دستگاه اکسیژن‌ساز نیز در بیمارستان سبلان اردبیل نصب شده است که متأسفانه نبود این دستگاه در گذشته مشکلات فراوانی را برای کارکنان و بیماران این بیمارستان به همراه داشت.

ارسال نظرات