26 تا ۳۰ مرداد ماه سال جاری؛

شانزدهمین اجلاس سالیانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مشهد برگزار می‌شود

شانزدهمین اجلاس سالیانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۲۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: شانزدهمین اجلاس سالیانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از ۲۶ تا ۳۰ مرداد با حضور بیش از ۲۰۰۰ استاد دانشگاه، چهره‌های علمی و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه‌های جنگ نرم و حلقه‌های علمی و صالحین در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیمای مشهد (صبا) برگزار می‌شود.

 وی افزود: امسال علاوه بر برگزاری اجلاس سالیانه بسیج اساتید، همایش«الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی» نیز در قالب پنج کارگروه شامل، علم و فناوری، سیاست، مدیریت راهبردی، اقتصاد و فرهنگ و نشست‌های فرهنگی خانواده های اساتید دانشگاه، مجمع نخبگان برپا می‌شود.

 مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به گستردگی و جایگاه این رویداد مهم خاطرنشان کرد: اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به مثابه بزرگ ترین اجتماع و گردهمایی اساتید بسیجی است که همه ساله به همت سازمان بسیج اساتید کشور با حضور و مشارکت هزاران استاد از دانشگاه‌های سراسر کشور در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

 وی تصریح کرد: حضور بیش از دو هزار استاد دانشگاه به همراه خانواده ها با توجه به برنامه ریزی‌ها و اهدافی که سازمان برای ادوار مختلف اجلاس طراحی می‌کند، دربردارنده دستاوردها گسترده‌ای است.

 عشیری گفت: این اجلاس به لحاظ گستردگی، تعدد و تنوع برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه‌های مختلف و هم به لحاظ وزن و تراز میهمانان شرکت کننده، شاید منحصربفرد ترین گردهمایی فراگیر اساتید و دانشگاهیان در سطح کشور به شمار آید.

 وی ادامه داد: همچنین برنامه های زیارتی-عبادتی و تفریحی که برای خانواده های این اساتید درنظر گرفته می‌شود.

 مدیر روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه حضور اساتید برجسته، مقامات و مدیران لشگری و کشوری، همگی از برکات حضور آقا امام رضا( ع) حاصل می‌شود، افزود: دستاوردهای این اجلاس با توجه به زمان برگزاری و نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از طریق اساتید در طول سال، جاری و ساری می شود.

 وی تصریح کرد: اجلاس مشهد با توجه به رویکردهای علمی و تحلیلی و همچنین به تأسی و تبعیت از پیام سال مقام معظم رهبری اهداف و برنامه های خویش را پی ریزی کرده و در همین راستا با توجه به ضرورت های موردنیاز کشور، منطقه و جهان اسلام، کارگروه های متعدد تخصصی و موضوعی و نشست های سخنرانی برای اساتید پیش بینی می شود که امسال ساختار محتوایی اجلاس در قالب همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی طراحی و ترسیم شده است.

 عشیری اظهار امیدواری کرد: برگزاری این مانور علمی، سیاسی و اجتماعی بتواند به برکت حضرت ثامن الحجج (ع) فضایی را فراهم آورد تا اساتید بسیجی و سرآمدان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دستاوردهای خوبی را به عنوان ره توشه سفر با خود به شهرها و استان های خود ببرند و تاثیرات و کارکردهای خوبی در فضای آموزشی و محیط دانشگاهی کشور داشته باشد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار