سردار مولایی در کارگاه آموزشی هنر هشتم البرز
جانشین فرمانده سپاه استان البرز به بیان و بررسی ارتباط رسانه و جنگ نرم پرداخت و گفت : رابطه بین رسانه و جنگ نرم رابطه حامل و محمول می باشد .
کد خبر: ۸۵۴۶۴۲۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
رابطه بین رسانه و جنگ نرم رابطه حامل و محمول می باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار و اهمیت اطلاع رسانی و انتشار اخبار در استان البرز، مراسم افتتاحیه کارگاه دو روزه هنر هشتم ویژه اصحاب رسانه و روابط عمومی نواحی دهگانه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزارشد.

 سردار سید یوسف مولایی جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی هنر هشتم به بیان و بررسی ارتباط رسانه و جنگ نرم پرداخت و گفت : رابطه بین رسانه و جنگ نرم رابطه حامل و محمول می باشد .

وی افزود : لازمه کار رسانه این می باشد که ذهن و فکر با یکدیگر همخوانی داشته باشد و در یک مسیر حرکت کنند چراکه رسانه وسیله ای برای نقل و انتقال ایده ها و افکار از فرد به افرادی دیگر و یا از یک موسسه به یک فکر و افکار دیگر می باشد.

جانشین فرمانده سپاه استان البرز در ادامه به تقسیم بندی رسانه اشاره کرد و گفت : رسانه به دو مورد شنیداری و دیداری تقسیم می شود که تقسیم بندی دیداری مطلوب همگان ولی شنیداری اثربخش و مورد توجه همگان می باشد.

وی تصریح کرد : تلویزیون در گذشته به ترویج ارزش های انقلابی می پرداخت ولیکن هم اکنون به یک رسانه ای جهت ترویج فرهنگ و تفکر غربی مبدل شده است که رسانه نیز دارای جنبه های مثبت و منفی می باشد.

سردار مولایی به بیان تعریفی از جنگ نرم پرداخت و گفت : آن چیزی که موجب تحمیل ذائقه و خواسته ها می شود به عنوان جنگ نرم شناخته شده است.

وی یادآورشد: استفاده و بهره گیری از ظرفیت و توان رسانه در جهت مقابله با حمله رسانه ای لازم و ضروری می باشد.

جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع)استان البرز ماهواره را وسیله ای دیداری بر شمرد و گفت : این رسانه در ابتدا به جهت امور مربوط به جاسوسی راه اندازی شده بود ولی سپس تبدیل به رسانه شد در حالی که در این مدت 215 ماهواره راه اندازی و 15هزار شبکه بر روی آن نصب گردیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کارکردهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی از ارکان اصلی به شمار می روند و از زمانی که رسانه در حوزه های دیگر قدم برداشت و موثر واقع شد از جنبه عام خارج و به سمت تخصصی کارکردن پیش رفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها