مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد خبر داد:
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد گفت: حوزه هنری یزد با 155 اثر در بخش هنرهای تجسمی چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری حضور دارد.
کد خبر: ۸۵۴۶۴۵۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: حسین دشتی اردکانی اظهار داشت: هنرمندان تجسمی مرتبط با حوزه هنری استان یزد امسال با 155 اثر حضور پررنگ‌تری در چهارمین جشنواره تولیدات دارند.

وی با بیان اینکه این آثار نسبت به 110 اثر ارسالی دوره سوم از رشد 40 درصدی برخوردار است، افزود: هر چند در دوره قبل رتبه نخست بخش نقاشی به یزد اختصاص یافت اما در این دوره نیز امیدواریم هنرمندان یزدی خوش درخشیده و افتخارآفرین شوند.

دشتی اردکانی با اشاره به اینکه آثار ارسالی توسط 60 نفر از هنرمندان تجسمی استان تولید شده است، ادامه داد: این آثار از میان آثار برتر رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور، نگارگری، گرافیک، تصویرسازی و حجم انتخاب و ضمن ثبت در سامانه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری یزد با بیان اینکه تصویرسازی با پنج مجموعه شامل 26 اثر در صدر آثار ارسالی قرار دارد، افزود: هنرمندان رشته‌های نقاشی، طراحی و عکاسی نیز هر کدام با 20 اثر، خوشنویسی با 18 اثر (نستعلیق، شکسته نستعلیق و گرایش‌های نوین)، نگارگری شامل 15 اثر (تذهیب، تشعیر، گل و مرغ و  نگارگری)، کاریکاتور 12 اثر، تایپوگرافی و پوستر هر کدام با 10 اثر، حجم با سه اثر و نقاشی خط با یک اثر در این رویداد هنری حضور دارند.

دشتی اردکانی این جشنواره را فرصت خوبی برای معرفی استعدادهای جدید عرصه تجسمی کشور و همچنین ارائه آثار و سنجش توانمندی هنرمندان و دستاوردهای مراکز استانی دانست و گفت: در این جشنواره هنرمندان با تبادل تجربه و تعامل سازنده، بیش از پیش می‌توانند در جهت رونق و پویایی هنرهای تجسمی مراکز استانی و تعالی هنر متعهد گام بردارند.

 

ارسال نظرات