به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، مانور ریزش تونل در محور اردبیل - سرچم در حوزه استحفاظی کوثر با حضور اعضای مدیریت بحران شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۰۸
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر ، این مانور که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل راس ساعت 10 صبح در محل تونل های جاده سرچم برگزار می شود، نیروهای امدادی تمام ادارات عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات شهرستان، اعضای مدیریت بحران و اکیپ راه و شهرسازی شهرستان در محل مورد نظر حضور یافته و در شاخص های متنوع و مختلف مهارت خود را در مدیریت اصولی بحران به نمایش خواهند گذاشت.

پیمان خیر اندیش، دبیر برگزاری مانور ریزش تونل جاده سرچم طی گفتگو با خبرگزاری بسیج از کوثر هدف از اجرای این مانور را حفظ آمادگی لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با حوادث جاده ای، نیاز سنجی و بررسی کمبودها و آسیب های احتمالی موجود عنوان کرد.

این مسئول همچنین اظهار کرد: تجهیزات و ماشین آلات سنگین مورد نیاز این امر و آماده سازی نیروی انسانی درگیر در کارگروه های امدادی شهرستان و همچنین مدیریت بهتر بحران از جمله اهداف دیگر برگزاری مانور می باشد.

وی کنترل ترافیک، برقراری امنیت، بازگشایی مسیر تردد برای خودروها، نجات، امداد سرپایی و انتقال مصدومان فرضی به مراکز درمانی، وصل مجدد برق و برقراری روشنایی در تونل و مهار آتش سوزی را از جمله اقداماتی خواند که توسط اعضای مدیریت بحران کوثر انجام خواهد یافت.

گفتنی است این مانور با فرضیه تصادف، راه بندان و ریزش تونل و مصدوم شدن تعدادی از مسافران گذری آغاز می شود و فراخوانی نیروهای امدادی توسط یکی از حاظرین در محل مورد نظر انجام می گیرد که بایستی اعضای مدیرت بحران ظرف مدت کوتاهی در محل مورد نظر حضور یابند.

ارسال نظرات