مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل: تخریب اراضی ملی بیشتر در شهرستان بیله‌سوار به لحاظ ارزش بیشتر خاک منطقه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۴۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حفظ وحراست از منابع طبیعی تکلیف شرعی و قانونی هر فرد است، گفت: باید تلاش و جدیت بر این باشد تا فرهنگ حفاظت و حراست از منابع طبیعی در سطح استان اردبیل توسعه یابد تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های چشمگیری در این حوزه باشیم.

وی گفت: برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی که بیشتر در شهرستان بیله‌سوار به لحاظ ارزش بیشتر خاک منطقه انجام می‌شود در این راستا با فعالسازی واحدهای حفاظتی و حقوقی و با تشکیل اکیپ‌های ویژه واستقرار آن در منطقه و تشکیل پرونده به ارزش 50 میلیارد ریال و 250 مورد پرونده کیفری و افزایش جریمه تخریب عرصه‌های ملی که برای هر هکتار 70 میلیون ریال تعیین شده است، توانسته‌ایم این کار را کنترل کنیم.

وی اظهار کرد: بیشترین اختلاف منابع طبیعی با مردم مشخص نبودن مالکیت منابع طبیعی و مردم است.

وی با اذعان به بالا بودن تخریب مراتع در شهرستان بیله‌سوار افزود:‌ ما سه اکیپی را در این شهرستان در زمان بارش‌ها و آغاز فصل کاری به کار می‌گیریم تا جلوی تخریب اراضی ملی و مراتع به خاطر سوء‌استفاده عده‌ای گرفته شود.

هدایت تصریح کرد: در این زمینه طرح پلاک به پلاک را اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تمامی شهرستان‌ها آغاز کرده که با اجرا و اتمام این طرح بسیاری از مشکلات منابع طبیعی با مردم مرتفع می‌شود.

هدایت با اشاره به از جذب 50 نیروی جدید در اداره کل منابع طبیعی به دنبال آزمون استخدامی سال‌های گذشته عنوان کرد: ما همچنان در بخشی از حوزه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی از تولید یک میلیون اصله نهال گلدانی فندق در نهالستان‌های منابع طبیعی استان به‌منظور احیای جنگل فندقلو خبر داد و گفت: با ایجاد 7 هزار متر مربع شاسی زمینه برای تولید یک میلیون اصله نهال فندق فراهم شده که این اداره کل توان توسعه یک هزار هکتار جنگل در فندقلو را در صورت تامین اعتبار در سال 94 دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل: به‌منظور تجمیع پروژه‌های منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی پارک آبخیز درویش چایی در شهرستان سرعین ایجاد می‌شود.

وی افزود: کار مطالعه این پارک آبخیز نهایی شده و با اجرای این طرح بزرگ که از قله سبلان شروع و تا سیغیر چایی ادامه می‌یابد و مساحت 12 هزار هکتار از اراضی ملی را شامل می‌شود، تحول بزرگی در استان اردبیل ایجاد خواهد شد.

هدایت هدف از ایجاد این طرح را تجمیع پروژه‌های منابع طبیعی، افزایش پوشش گیاهی با ایجاد جنگل‌کاری واحداث باغات مثمره و نیز تولید آب، حفظ و جلوگیری از فرسایش خاک با اجرای بندهای آبخیزداری و جذب گردشگران عنوان کرد.

ارسال نظرات