شرکت هندی رلاینس اینداستریز که پیش از تحریم ها فروشنده عمده بنزین به ایران بود اعلام کرد به محض لغو تحریم ها، به دنبال برقراری مجدد روابط تجاری با ایران خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۴۳
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از پایگاه خبری لایو مینت، شرکت هندی رلاینس اینداستریز، اوپراتور بزرگترین مجتمع های پالایش نفت جهان به محض لغو تحریم ها علیه ایران، به دنبال برقراری مجدد روابط تجاری با ایران خواهد بود.
وی سریکانت، مسئول بخش مالی رلاینس اینداستریز در این باره گفت: «به وضوح فرصت هایی در هر دو طرف ایجاد شده، هم در بخش تامین منابع و هم در بخش محصولات... ما همچنین تلاش می کنیم ارزیابی کنیم که شاهد چه میزان مشارکت خواهیم بود.»
لغو تحریم ها به شرکت رلاینس امکان می دهد تا پس از 6 سال فروش بنزین به ایران را از سر بگیرد. دسترسی به بازار ایران همچنین به این شرکت کمک خواهد کرد هزینه های حمل و نقل که در حال حاضر رقم آن به اندازه حمل کالا تا اروپا و آمریکاست را کاهش خواهد داد.
توشار تارون بانسال، از تحلیلگران موسسه اف جی ای در این باره گفت، تا قبل از تشدید تحریم ها، شرکت رلاینس یکی از تامین کنندگان عمده بنزین ایران بود و بعد از تحریم ها نیز یک کاندیدای قطعی برای افزایش عرضه خود به ایران خواهد بود.
شرکت رلاینس یکی از شرکت های بین المللی فعال در زمینه پالایش نفت است که توانایی فرآوری نفت درجه پایین به فرآورده های با ارزش بالا را دارد و می تواند بسته به قیمت های بازار زمینه فعالیت خود را از یک سوخت به سوختی دیگر تغییر دهد و این موضوع باعث شده تا شرکت رلاینس از کاهش قیمت ها سود ببرد. این شرکت روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که به دلیل کاهش هزینه های خرید نفت و افزایش درآمد حاصل از فروش سوخت، میزان سوددهی سه ماهه اش به بالاترین رقم در 7 سال و نیم گذشته رسیده است.
بر اساس گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی، افزایش ظرفیت پالایشگاهی جهان در طی 2 سال آینده از میزان تقاضا پیشی خواهد گرفت و این موجب کاهش سود بالای شرکت های پالایشگاهی خواهد شد.
ارسال نظرات