خبرهای داغ:
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قم با بیان این که عزل و نصب هایی که اوایل این دولت انجام می شد کاملا سیاسی بود تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که شورای عالی فرهنگی در بعضی از عزل و نصب ها به نوعی دور داده می شود.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۷۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی خداپرست دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی اظهار کرد: بعد از روی کار آمدن دولت و حواشی که وزارت علوم داشت و گزینه های نامناسبی که از سوی رییس جمهور برای تصدی وزارت علوم انتخاب می شد می شد حدس زد که آینده روشنی پیش روی این وزارت خانه و آینده علمی کشور نباشد.

وی ابراز کرد: از نجفی که سابقه وی در فتنه مشخص بود گرفته تا گزینه های دیگری که معرفی می شد هیچ کدام صلاحیت رکن اصلی وزارت علوم را نداشتند.
خداپرست با اشاره به اینکه وزارت علوم در دولت روحانی به شدت سیاسی شده است، افزود: دولت یازدهم به وسیله آقایان نجفی و فرجی دانا فضا را به شدت سیاسی کرده بود.
وی با بیان این که عزل و نصب هایی که اوایل این دولت انجام می شد کاملا سیاسی بود تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم که شورای عالی فرهنگی در بعضی از عزل و نصب ها به نوعی دور داده می شود.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه قم بیان نمود: از یک سو در فضای دانشگاه ها ثبات نیست که بتوان برنامه ریزی کرد و از طرفی دیگر در خود وزارت علوم و محیط دانشگاه ها سیاسی کاری وجود دارد که باعث کند شدن رشد علمی کشور می شود.
وی ادامه داد: مسئولین وزارتخانه از خود وزیر تا معاونت ها نباید نگاهشان حزبی و جناحی باشد و نباید به گونه ای باشد که هم جناحی های خودمان را در دانشگاه به قدرت برسانیم، چرا که دانشگاه ها و دانشجویان امانت هایی هستند که پس از مدتی باید آن را واگذار کرد.
خدا پرستدر پایان با بیان این که در برخی از برنامه ها فضای دانشگاه به جولانگاه سیاست تبدیل می شود خاطرنشان کرد: مجموعه های انقلابی در دانشگاه می توانند با یک هماهنگی برنامه ها را به بهترین نحو و استفاده از همه ظرفیت ها اجرا کنند و با این کار کسی انگ ستاره دار شدن نمی خورد و دانشگاه در فضایی علمی قرار می گیرد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها