مدیر شبکه مستند پس از انتصاب مدیر تولید شبکه مستند گفت: ساخت برخی پروژه‌های غیرضروری که جامعه مخاطب کمتری را به خود جلب می‌کرد، لغو شده و یا تعداد قسمت‌های برخی آثار کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۵۴۶۵۷۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز گذشته یکشنبه چهارم مرداد ماه امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما در مراسمی، مدیر تولید شبکه مستند سیما را منصوب کرد.

تاجیک در این مراسم درباره ابوالقاسم ناصری گفت: ناصری سابقه درخشانی در حوزه مستند دارد، آثار مختلفی را نیز در این حوزه تهیه و کارگردانی کرده و جزو چهره‌های شناخته شده این عرصه به حساب می‌آید.

مدیر شبکه مستند تأکید کرد: پیش از این تلاش بسیاری برای ساماندهی تولیدات گذشته شبکه به انجام رسیده است؛ ساخت برخی پروژه‌های غیرضروری که جامعه مخاطب کمتری را به خود جلب می‌کرد، لغو شده و یا تعداد قسمت‌های برخی آثار کاهش یافته است. اکنون زمان آن است که عرصه برای تولید و ارائه آثار خلاق که اکثریت جامعه را مخاطب قرار می‌دهد، فراهم شود.

تاجیک در پایان گفت: حال با حضور ناصری به عنوان مدیر تولید شبکه، قرار است انرژی دوچندانی برای تولید آثار فاخر مستند در شبکه گذاشته شود. مطمئن هستم با حضور ایشان تمرکز خوبی برای افزایش کیفیت تولیدات شبکه صورت خواهد گرفت.

در حکم امیر تاجیک خطاب به مدیر تولید شبکه مستند آمده است:
«جناب آقای ابوالقاسم ناصری نیاکی
نظر به ضرورت توجه و حمایت جدی از حوزه بالنده، پویا و متعهدانه فیلم مستند و تلاش برای تولید حرفه ای و حضور صمیمانه فیلمسازان خلاق، به موجب این حکم به عنوان «مدیر تولید شبکه مستند» سیما منصوب می شوید.
لازم است جهت تحقق اهداف فوق، با همفکری اهل نظر و تعامل فیلمسازان و همکاران شبکه شاهد رونق و ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه شبکه مستند سیما باشیم.
سعادت و بهروزی روز افزونتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.
امیر تاجیک
مدیر شبکه مستند سیما»

ابوالقاسم ناصری از مدیران باسابقه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی است.

ناصری طبق درخواست مدیر شبکه مستند با حضور در این سمت، مستندسازی در موضوعات ایران، ایرانگردی، طبیعت ایران، مسائل اجتماعی و مناسبت های مختلف را در دستور کار اصلی خود قرار می دهد.

وی همچنین مطابق با شعار شبکه مستند که قرار است همواره خانه مستندسازان ایران اسلامی باشد حرکت خواهد کرد.

مدیر تولید شبکه مستند همچنین در صدد است این شبکه را به محلی برای تجربه گونه های مختلف مستند از مستند محض گرفته تا پرتره، حیات وحش، طبیعت، سیاسی، تاریخ معاصر، میراث فرهنگی و باستان شناسی تبدیل کند.

ناصری متولد 1352 از سال 78 وارد تلویزیون شد و فعالیت خود را به عنوان دستیار تهیه کننده، نویسنده و محقق آغاز کرد. در ادامه او تهیه کنندگی و کارگردانی مستقل را به کارنامه اش افزود و آثار مستندی چون «پژواک، خاکریز ایثار، روایت حماسه، فصل هفتم، پرچین‌های بی حصار، سیاه و سفید، انتخاب برتر و جنون جنایت» را ساخت.

این مستندساز حوزه مدیریت را نیز از سال 85 تجربه کرد. وی بین سالهای 85 تا 87 مدیر گروه انقلاب و دفاع مقدس مرکز مستندسازی سیما بود. سپس در سال 87 به عنوان مدیر گروه فرهنگ و تاریخ شبکه دو فعالیت کرد.

مدیریت گروه مستند شبکه دو در سال 88 در کارنامه ناصری ثبت شده و وی سالهای 89 تا 93 نیز به عنوان مدیر گروه مستند شبکه یک فعالیت داشته است.

وی از ابتدای سال 94 به عنوان مدیر گروه تاریخ شبکه چهار مشغول به کار بود و از این پس نیز به عنوان مدیر تولید شبکه مستند به خدمات ارزنده خود ادامه می دهد.

ارسال نظرات